Sonos one werkt ontzettend slecht met google assistent. Iemand een oplossing?

Hi,

Ik weet dat dit niet per se direct met Homey heeft te maken, maar aangezien dit het forum is waarvan ik weet dat er mensen reageren en vaak echt kunnen helpen, stel ik de vraag toch hier:

Sinds kort werkt de google assistent helemaal niet meer naar behoren op mijn Sonos one en Sonos Beam. Ontzettend vaak begrijpt hij de vraag verkeerd, begrijpt hij de vraag niet, of reageert hij gewoon niet meer na een vraag. Ik heb geen idee hoe dit komt. Op de google home zelf reageert hij wel perfect op deze vragen. Op de Sonos One krijg ik echter ontzettend vaak: “sorry, ik begrijp je niet”.

Sonos one: “OK google, vertel iets over Utrecht”. - Geen respons
Sonos one: “OK google, wat betekent crediteren”. - “sorry ik begrijp je niet”.
Sonos one: “OK google, wat betekent debuut”. - “Sorry, kun je dit op een andere manier vragen”.
etc. etc.

Op al deze vragen wordt perfect gereageerd door mijn Google home mini.

Ik wilde eigenlijk een filmpje uploaden waarin het te zien is, maar dat is helaas niet toegestaan. Het is ontzettend frustererend en ik krijg de neiging om al mijn Sonos apparatuur gewoon weg te doen. Dit zou echter wel zonde zijn.

Klopt.
Dit viel mij ook op toen ik Sonos aanschaften. Heb zelf een setup van een playbar, sub, en twee play ones.
De play ones luisteren zeer slecht, of reageren erg traag.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit niet de reden is waarom ik Sonos gekocht heb, maar dacht laat ik die feature ook eens proberen.

Maar herken jouw probleem wel bij Sonos.
Ook mijn zwager, die een setup heeft met een Sonos Beam, ervaart hetzelfde.

Off-topic, gewoon zoveel mogelijk automatiseren zonder tussenkomst van spraak commando’s :smiley:

Wat je kunt proberen, is om je telefoon erbij te houden. Bij mij luistert mijn telefoon thuis automatisch mee. Voordeel is dat je direct ziet wat Sonos heeft gehoord. Wellicht kun je dan je uitspraak aanpassen. Nog beter is het om voice match te gebruiken. Als je dit al eens hebt gedaan, kun je dit opnieuw doen. Bij mij luistert Sonos veel beter naar mij dan mijn vriendin (goede opvoeding denk ik). Ik denk dat dat komt door de toonhoogte, maar ook door voice match.

Edit: ik heb twee One’s en een Beam. Ervaring is op alle 3 goed.

Ik heb 1 Januari m’n hele sonos systeem op marktplaats verkocht, in de woonkamer heb ik nu weer een reciever met 2 zuilen en heb er een chromecast audio aangehangen. Heerlijk zo simpel, wij hadden heel vaak dat we in 1x de verbinding kwijt waren met de speakers waardoor je de muziek niet kon uitschakelen of volume kon verhogen / verlagen. Ook zo nu en dan speakers die in één keer on vindbaar waren. Mail contact met sonos wilde ook niet helpen en vooral veel standaard mailtjes terug gehad… Drama. Ik was er zo klaar mee…

Ik ervaar het zelfde. Google werkt echt minimaal in vergelijking met mijn Google Nest hub of mijn telefoon. Ik denk dat het te maken heeft dat Sonos gewoon niet de voordelige versie heeft en het niet een product van Sonos zelf is en daarom als het ware gelimiteerd is in vergelijking met een echt Google product. Mijn Google Nest hub reageert vlekkeloos, op mijn Sonos probeer ik geen eens meer.

Setup: 2x play One, Beam en Sub

Off-Topic:

Toevallig Ziggo als provider??

Exact wat jij had, heb ik heel in het begin ook gehad. Had op dat moment Ziggo als provider.
Heb nu KPN, wel wifi uitgeschakeld, en een mesh netwerk in huis, en draait als een zonnetje… ik zweer bij Sonos hahaha.

Over Ziggo, de modems/routers van Ziggo schijnen problemen te hebben met Sonos.
In mijn situatie vroeg mijn Playbar 4x een ip adres op, dit pikte de router van Ziggo niet.
Ziggo kon dit niet oplossen, meerdere malen contact met hen gehad destijds.

Off topic,
Ik heb het Ziggo modem in bridge mode staan en gebruik een tp-link deco mesh systeem dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog gekeken of ik de boel bedraad moest aansturen, ook nog getest maar uiteindelijk maakte het niks uit (ook andere telefoons geprobeerd ios/android). Een vriend van mij heeft vergelijkbare problemen met asus router apparatuur en krijgt het ook niet opgelost.
Maar ik heb het opgegeven en koop het toch niet meer terug als sonos nu met een oplossing zou komen.

Maar wel bedankt voor het delen van de info!

Geen probleem.
Dit is het geen wat ik ervoer i.i.g.
Heb overigens wel mijn playbar bedraad en de rest draadloos.

Ach maakt nu niet meer, zoals je zei, je hebt geen Sonos meer :wink: :wink: