Sonos op mute als telefoon gaat

Hallo allemaal,

ik ben nog relatief nieuw met de Homey en misschien wil ik iets wat niet kan…ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is (en hoe dan natuurlijk):
-ik ben thuis, Sonos speelt muziek, telefoon gaat
-tijdens telefoongesprek Sonos automatisch op mute
-als ik telefoongesprek beëindigd heb Sonos weer op oude geluidsniveau

Is dit mogelijk? Iemand idee?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken

Riebert

Ja hoor, dat kan.

Ik gebruik er de app “Tasker” voor op mijn telefoon (maar er zijn meerdere apps mogelijk). Zodra de telefoon actief is, roept Tasker een webhook aan op Homey.


In de flow die getriggered wordt door die webhook controleer ik ten eerste of ik ook thuis ben (anders gaat de Sonos ook op pauze als ik niet thuis ben en een telefoontje krijg) en schrijf ik de huidige stand van Sonos weg via de Homey app “Zone Memory”. Tevens zet ik een variabele op Ja, om te voorkomen dat de flow meerdere keren wordt uitgevoerd (zie zowel DAN als EN kaartje):


(de logic wordt hier vreemd afgekapt; er moet staan: Sonos-status-weggeschreven)

Als het telefoontje beëindigd wordt wordt er een andere webhook aangeroepen door Tasker die er voor zorgt dat de vorige staat van Homey door Zone Memory wordt terug gezet:

De Papertrails kaartjes hebben verder uiteraard geen functie, anders dan controle op de werking van de flows.

1 Like

Hallo Henk,

dank voor je snelle reactie. Ik ga op zoek naar de app en er mee aan de slag.
hartelijke groet,
Riebert

1 Like