Homey Community Forum

Sonos speakers onder devices geven foutmelding

Heb sinds gisteren de homey pro. Onder devices staan wel mijn sonos speakers, ook zonder uitroepteken of zo, maar kan er niks mee . De 500 error komt regelmatig voorbij, soms een melding van 1 zin, soms met veel meer tekst met verwijzing HTTP schemas error in het rood. Het gaat over alle speakers(de Beam, sub,play5,one,play1). Alle nu actieve speakers zitten via kabel aangesloten. Las oo forum iets over eventuele problemen door 2.4 en 5 Hhz netwerk. Dat gebruik ik ook, maar is dat echt het probleem? Blijf ze liever allebei gebruiken. Wat kan ik nog meer doen om het werkend te krijgen?

Geef aub zoveel mogelijk info als je een vraag hebt. Anders moeten we gokken voor een oplossing.
En welke versie van de Sonos app gebruik je? Het een en ander zou opgelost zijn in de beschikbare beta versie van Sonos.

Bij de geïnstalleerde sonos app zie ik staan versie 4.2.0.

Je zou kunnen kijken of het werkt met de beta versie.

1 Like

Ja gedaan. Zie ik twee gegroepeerde kamers zeg maar. Twee groepen met speakers. Bij de vorige Sonos app zag ik speakers los staan. Nu dus alleen de groepen, maar uiteraard goed om het volume te regelen. Dat werkt nu wel. Excuses had de bèta versie even niet door, heb die homey sinds gisteren. Dank voor je hulp.

Graag gedaan. En de app werkt inderdaad anders als de oude versie ja. Zitten ook nog wel wat bugjes in maar er word hard gewerkt om die er uit te halen. En een screenshot zegt zoveel meer dan een heleboel woorden :wink:

1 Like

Zal er rekening mee houden:-)

1 Like

Ik heb zojuist ge-update naar de beta, maar ik zie geen verschil. Moet ik nog wat doen daarna?

Ja, je speakers opnieuw toevoegen

@Rocodamelshe Dit heb ik gedaan. Het werkt nu beter. Alleen mis ik de functie ‘stop’.

Try “pause”

Ik gebruik vaak dempen. Weet niet of dat beter/slechter is. Maar werkt in ieder geval heel goed.

Hi Marcel,
Er zit wel verschil in dempen en pauze.
Bij dempen gaat als het ware het volume naar 0, maar het nummer speelt wel gewoon verder.
Bij pauze stopt het afspelen van het nummer wel en gaat vanaf die plek weer verder als je weer op play drukt.

1 Like