Homey Community Forum

Sony Bravia Android TV

Hopelijk leest de ontwikkelaar ook mee.

Is het ook mogelijk om de bediening van de “play” en “pauze” knop uit te lezen? Wat ik namelijk graag zou willen is een licht scène activeren bij het bedienen van de play en pauze knop. Een donkere scène voor tijdens het kijken van een film. En iets meer licht voor als je even naar de keuken of WC wil. (ik kijk vrijwel in het donker)

Misschien handig om te vermelden welke app je gebruikt, zijn er meerdere namelijk.

En dan even de onwikkelaar taggen in je post, bijv @…

Maar dan hoop ik wel voor je dat die gene wel nederlands is of nederlands begrijpt, aangezien je in het het nederlands post.

Voor nu is het een kwestie van geluk dat de ontwikkelaar uit alle posts op het forum net de jouwe leest.

De app is exact de naam van dit topic. een @ tag geprobeerd, maar helaas kwam de naam niet op. (Ricardo Snoek) Het lijkt mij een Nederlander, dus ik denk wel dat hij het kan lezen. :grinning: Helaas kan je in het recensie vakje niet te veel info kwijt. Dus vandaar een poging op deze manier.

Hoi Johan, leuk dat je de BRAVIA app gebruikt. Zoals je waarschijnlijk begrijpt ben ik overgeleverd aan de APIs die ingebouwd zitten in de TVs. In het geval van onze Sony TVs kun je wat commando’s versturen en wat basis informatie uitvragen. Helaas is het allemaal nog vrij gelimiteerd.

Ik ben een tijd geleden begonnen aan een Android app die op de achtergrond draait en informatie van de TV uitvraagt via de Android APIs en verstuurd naar jouw Homey. Daarmee zou er een stuk meer informatie beschikbaar komen. Maar het ontwikkelen van zo’n app kost enorm veel tijd. Helaas verdien ik hier geen cent mee, dus ik moet het doen van wat vrije tijd.

Dat klinkt leuk en handig, is dat Sony specifiek of is het ook geschikt voor andere Android TV’s? Wil best een bedragje doneren, zonder verplichtingen. Zie net dat er al gewerkt wordt aan een adroid app Pipup - misschien kunnen jullie je inspanningen bundelen?

Ondertussen reactie van de ontwikkelaar via recensie dat dat helaas niet mogelijk is. :neutral_face:

Ik heb een RF remote. Dus aan IR heb ik ook niks om gewoon via die weg de knopjes af te luisteren. Of er moet een app zijn om RF af te luisteren.

TV heeft wel Home Kit ondersteuning wat ik gebruik om mijn subwoofer aan en uit te schakelen. Maar helaas via die weg ook niet de mogelijkheid.

Bedankt Erwin, voel je niet verplicht om te doneren. Maar mocht je de app willen supporten kun je op de “doneer” knop drukken in de Homey App Store

In principe is het een universele Android TV app. Ik zit nog in dubio hoe hem in te steken richting Homey, maar waarschijnlijk kan die zo universeel zijn dat het een losse Homey app wordt ofwel makkelijk te implementeren is voor andere Homey developers.

Als ik het goed begrijp is Pipup vooral een notificatie display voor op je TV zelf. Dus niet om vanaf je TV naar je Homey te communiceren.

@Ricardo_Snoek

Vreemd notificatie van jouw bericht niet ontvangen. En is mijn eerder ook niet opgevallen. (zat in het bos)

Ik begrijp dat je afhankelijk bent van wat de software van de TV kan leveren. Commando’s van de afstandbediening uitlezen gaat dus niet. Zou dat met je eigen app mogelijk wel kunnen?

Films kijk ik niet via de Android apps. Maar via een Apple TV 4K. Video en Audio is dan van betere kwaliteit. Betere ondersteuning van Dolby Vision en Atmos. Gek genoeg ook van het zelfde platform zoals een Disney + (op op de TV 4K 5.1, Apple TV 4K Dolby Vision & Atmos waarbij het ook nog afhangt van de film) Maar Apple zit helemaal dicht getimmerd. Vind ik aan de ene kant juist goed, voor dit soort grappen minder handig. :wink:

Dat is correct!

Bedankt voor je donatie Edwin! Die extra bakkies koffie worden erg gewaardeerd :+1: