Speakertje voor deurbel

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een tijdje mijn Eufy deurbel gekoppeld aan de Homey. Omdat ik op meerdere plekken in huis geluid wil hebben als de deurbel wordt ingedrukt, heb ik hem in eerste instantie gekoppeld aan m’n Heiman sirene’s. Het gevolg: iedere keer als iemand aanbelt schrikken we ons allemaal te pleuris :smiley:

Daarom ben ik op zoek naar een cheapo speakertje dat gewoon een deurbel geluid kan afspelen. Enige eis is dat ik hem moet kunnen opnemen in een Homey flow. Ik wil geen dure speakers hiervoor aanschaffen. Het gaat me puur om een gewoon deurbel geluid.

Iemand advies?

Misschien is een Google home mini wat voor je?

1 Like

Of je koopt met deze aanbieding een Draadloze deurbelset met zender ACDB-7000BC | Alles voor jouw huis onder 1 dak!, de meegeleverde deurbelzender heb je niet per se nodig omdat Homey de deurbel ook kan laten klinken.

2 Likes

NEO Coolcam Siren gebruik ik als deurbel. Werkt prima in combinatie met een flow.

2 Likes

Dank voor de suggesties allemaal. Ik ga even spelen met de Google home mini.

Ring Chime kan je ook laten klinken via een flow.

Dit werkt bij mij niet (de chime geeft aan dat er niets te besturen valt) hoe heb je dit opgelost?

Via een flow kan je hem wel besturen :wink:

Ik heb de flow card gezien en veelvuldig getest maar komt geen geluid uit en krijg een runtime error helaas

Welke app gebruik je? Doe je het op deze manier?

Bedankt voor je reactie!

Ik gebruik de Ring app van Danee de kruyf
Dezelfde als waar jij een screenshot van stuurt.

Heb m met als deur sensor afgaat ingesteld en als deze flow start maar krijg geen geluid uit de ring chime helaas

Net nog eens getest en werkt direct hier. Misschien de Chime eens opnieuw toevoegen in Homey?
Welke Chime heb je? Hier is het de gewone Chime 2nd Gen

Hi, Hier nog steeds niet zelfs niet na factory rest van homey, chime opnieuw toegevoegd aan ring en vervolgens opnieuw aan homey… krijg er geen geluid uit via homey… alleen als er op d ebel wordt gedrukt… Ga m denk ik maar terug brengen de ring chime

Genoeg opties, je kan hiervoor Alexa gebruiken, of een Google speakertje, maar ook een Neo Coolcam siren etc. Evt. kan je ook een 2e homebase van Eufy koppelen aan Homey en die dan als Chime gebruiken. Ik heb momenteel een combinatie van meerdere van deze opties en werkt echt prima.

Is dus beetje afhankelijk of je toevallig al een van deze devices hebt/gebruikt

Hoe heb je dit met een tweede homebase gedaan? Bij mij zegt Homey dat dat niet meer ondersteund wordt…

Enkel de homebase met daaraan de bel gekoppeld kan ik via Homey laten rinkelen…

Klopt, sinds de nieuwe API van Eufy kan dat niet meer als er geen bel aan de 2e gekoppeld is, wel kan je de sirene gebruiken haha

Jemig, waarom zou je dat in godsnaam niet meer ondersteunen. Begin spijt te krijgen van de dag dat ik bijna 1000 euro aan Eufy meuk heb gekocht. Vooral de bel is dramatisch wat betreft hoe snel je beeld krijgt etc. In de meeste gevallen 10+ seconden, maar de helft van de keren timed ie gewoon uit… En dat met wired Homebase, bel op 1 meter en Gbit internet en perfecte wifi…

Maargoed, genoeg gezeurd, ben het in ieder geval weer even kwijt ;).

Op zich heb ik met de snelheid niet echt problemen, max 5 seconden vanaf beweging (dus meestal al voor de bel gaat heb ik een notificatie. Helaas gaan bijna al dit soort systemen via het internet en niet local op je netwerk, dus echte alternatieven daarvoor heb ik nog niet gevonden.

Op zich is het ergens logisch dat het niet ondersteund word, ik verwacht dat het niet eens bewust is nl. een chime roep je normaal aan via de deurbel, dus als je geen deurbel koppelt werkt dat niet. Ik denk niet dat ze erover nagedacht hebben dat mensen dit soort setups maken.

ik heb inmiddels een rfc (wijziging) aangevraagd bij Eufy, je krijgt vrij snel reactie dat ze er naar gaan kijken, maar de ervaring leert dat ze kennelijk al een vrij drukke agenda hebben en snelle oplossingen er waarschijnlijk niet komen. Mijn eerdere rfc aanvraag hebben ze wel uiteindelijk opgelost, en de andere (in mijn optiek bug) komen we nog niet helemaal uit. Laatst leek het opgelost, maar inmiddels is het weer stuk :slight_smile: (bug is dat als je 2 actieve simkaarten in je iphone hebt je geen connectie kan maken met eufy via 5g).

Verder heb ik weinig te klagen en met de Eufy Homey app van @martijnpoppen werkt het echt allemaal prima :+1:

1 Like

Mijn Reolink deurbel is 100% lokaal.

2 Likes

Maar kan je die ook rechtstreeks aan Homey koppelen?