Steinel IS-140-2 Z

Hallo. Sinds kort de overstap gemaakt van de HomeWizard naar de Homey. De HomeWizard flows waren redelijk snel overgenomen. Maar nu heb ik een Steinel IS-140-2 Z aangeschaft. En dacht hierbij dat ik die zo even in een werkende flow kon zetten. Maar dat lukt me nog niet zo 1,2,3.

Situatie
De beweginsmelder is aangesloten op de lampen onder de carport.

Wens:
Als de lux onder de 4 komt dan gaan mijn lampen onder de carport aan. Dus de sensor aan. Totdat ik op de virtuele knop slapen druk. Dan gaan
Op dat moment gaan de lampen uit. Dus sensor uit.
Dat lukt ook allemaal nog als ik de steinel in slave modus zet.

Alleen hierna moet de bewegingsmelder weer aan gaan. En dat doet ie niet.

Heeft iemand hier misschien al een flow voor. Ik ben vast niet de enige met zo’n apparaat

Alvast bedankt

Ooww. Sorry. Kan ik me voorstellen
Aanwezig
5 led spotjes onder de carport.
1 beweginsmelder van steinel. Zigbee ondersteund.
Deze werkt net als een andere beweginssensor. Als er beweging is afgaan de lampen onder de carport aan.

Door het zigbee protocol kan ik de sensor ook simuleren met de homey. Dan kan ik dus de sensor “aan” zetten waardoor de lampen onder de carport gaan branden. En viceversa.
Omdat de sensor niet in slave modus staat gaan, als ik de sensor “aan” zet, de lampen automatisch weer uit na 180 seconden. En dat moet nu juist niet.

Als ik de sensor in “slave” zet dan gaan de lampen niet meer uit na 180 seconden. Dan zet ik ze uit als ik naar bed ga. Maar dan werkt de bewegingssensor niet meer.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

Dat in Slave mode zetten, doe je dat ook via Homey? zo ja dan kun je dat toch gebruiken voor continu aan?

Nee. Dat doe ik via de instellingen van de steinel app.

Die overigens wel op de homey staat

Dus?
Dat in Slave mode zetten, kan je dat ook via Homey? zo ja dan kun je dat toch gebruiken voor continu aan?

Dat kan via de homey. Alleen dan via apparaten. Niet in de flows.

Lijkt me vreemd, maar als het zo is, dan heb je pech, vraag dan de ontwikkelaar van de app om deze functie toe te voegen.
Je kan als “work around” om de180 seconden, de lamp weer aanschakelen zolang de handbediening duurt.

Dankje voor het mee denken.
Inderdaad. De lampen zitten aan de bewegingsmelder. Maar kreeg ondertussen een ingeving. Ik heb nu 2 flows. 1 voor het inschakelen van de lampen als de helderheid onder een bepaalt aantal Luc zit.
En 1 flow voor als de bewegingsmelder zijn werk moet doen. Zie foto’s.

Nogmaals bedankt en wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

2 Likes