Stekkerdoos

Afgelopen week een Home early 2019 aangeschaft en ik ben nu toch wel benieuwd of er ondertussen een ondersteunde z-wave stekkerdoos op de markt is. De Greenwave wordt helaas al een tijde niet geleverd. Heeft iemand een alternatief?

Nee, er zijn nog steeds geen stekker dozen beschikbaar op het gebied van z-wave (en/of zigbee)

Laten we de hoop vestigen op Ikea dan maar :stuck_out_tongue:

Eh, is een stekkerdoos achter een wallplug (of stopcontact met inbouw schakelaar zoals een Fibaro) geen optie?

Ben bang dat we een stekkerblok bedoelen. Als in 6 in 1

Nedis heeft er een op wifi (nog geen homey app voor maar kan wel bediend worden via ifttt)

Ik ook… :stuck_out_tongue: Maar ik dacht ik gebruik, zijn benaming…

1 Like

Stekkerdoos, verdeeldoos of stekkerblok. Elke regio een andere benaming haha. Maar idd 6 in 1 :wink:

Dan is die verdeeldoos schakelen via een power plug toch een veel goedkopere oplossing of mis ik nu iets?

Ow maar dan hebben we het toch over iets anders. De 6 in 1 kan ieder stopcontact apart schakelen en meten.

Ah, ja, dat is andere koek. Wist niet eens dat die bestonden :thinking:

Je moet de Greenwave hebben. Worden niet meer veel verkocht, maar wel op Marktplaats te vinden.

Elke socket van de zes is netjes apart te bedienen en als ‘tussenstekker’ gezien.
Mijn broer heeft er twee in gebruik naar volle tevredenheid.

https://www.robbshop.nl/greenwave-z-wave-stekkerblok-6

is dit de opvolger? geen idee of app / ondersteuning voor is.

Zou best kunnen maar is ook nergens te koop.

Is er al iets gevonden? Niet door mij iig maar ben wel hevig op zoek. Ik zoek een schakelbare stekkerdoos met stroommeting en schakelbaar op elk contact.

Is bedoeld voor aquarium in aanbouw :slight_smile:
zo kan ik weten of de thermometer of pomp is uitgevallen of niet.

Ik zag wel dit artikel: De beste slimme stekkers en stekkerdoos met HomeKit: onze aanraders
maar is hier dan iets mee te doen?

Lidl heeft momenteel een stekkerdoos per contact geschakeld kan worden. Heeft alleen geen stroom meeting. Wordt ondersteund in de beta app

Jah thnx voor het meedenken… maar die stroommeting is dus belangrijk voor mij. Anders weet ik nog niet dat iets uitgevallen is of niet.

Hoe en waar vind ik die beta app?
Ik heb deze stekkerdoos gekocht maar krijg hem niet geïnstalleerd.

Zet dus /test achter het adres van een app en je komt bij de beta versie.

Inderdaad wat Martin zegt:

Let wel op dat je wss V5 van Homey nodig hebt