Stroomstoring & KlikAanKlikUit

Ik had vanavond een stroomstoring. Nadat dit hersteld was werkte mijn Fibaro en kaku niet meer. Fibaro weer aan de gang gekregen door de app te herstarten. Maar die vlieger ging voor kaku niet op. Homey nog eens opnieuw opstarten werkte ook niet. (moest wel weer de Fibaro herstarten) Laat maar dacht ik, neem morgen wel contact op met support. Maar net hoor ik de kaku in de kamer waar ik bezig ben een aantal keer schakelen, waarna het apparaat dat er aan hangt aan gaat. (zou ook moeten volgens de flow) Ook de andere 3 stekkers en deurbel blijken weer te werken. Vind ik toch een beetje raar dat zonder dat iemand iets doet het opeens weer werkt. (zit toch minstens een uur tussen als het niet meer is) Heeft iemand hier een verklaring voor?

Homey 5.0.4
Fibaro 3.0.7
KilikAanKlikUit 6.0.0

Het enige wat ik hierover weet is:
Na update werkt kaku niet meer;
Schakel een aantal apparaten met de kaku afstandsbediening / wandschakelaars; dat werkte met eerdere updates ook.
Na 10 min. kan Homey ze ook weer aansturen.
Maar misschien was een uur wachten ook een oplossing.

Met update 5.x.x werkte het inderdaad ook niet meer goed. Echter v6.0.0 werkte alles wat ik in huis heb weer. Nu was er ook geen update maar een stroomstoring. Afstandsbedieningen heb ik niet. Oude stekkers op A1&2 en Homey codes gegenereerd voor de andere 2 stekkers. Je zou haast denken dat de software van alles aan het na lopen is. Maar zo traag is de processor toch ook weer niet?

Voor zover dat nog interessant is de Homey wordt wel gevoed door een dubbele 2,5 A USB adapter. (Homey & Netatmo basis, had geen gaten meer over)

Kaku herft geen “draaiend” netwerk dus er valt weinig te controleren… ik snap je gedachtengang hoor. Kaku zendt alleen uit en luistert niet naar een reply. Eigenlijk heel basic en eenvoudig!
Nu had Athom ook nog een buggy kaku app update uitgerold, zoals je zei, en vrij snel weer goedgemaakt, maar toch.
Aan je voeding kan het niet liggen i.i.g!
Er waren veel klachten over kaku met de laatste updates, het ligt niet aan jouw Homey

Omdat er geen feedback is zou ik inderdaad verwachten je zend een keer de uit/aan code uit en alles wat niet uit of aan stond gaat uit of aan. Waarmee de hele zooi weer synchroon loopt. (mits je niks buiten Homey om doet) Dat het na een uur of meer eens wat begint te doen vind ik raar.

Dat kaku niet het meest ideale is voor domotica was ik al achter. Gebruik het slechts ook voor zaken met lage eisen. Licht in een vitrine en twee AeraSense filters die één keer per dag aan en uit gezet worden. Voor het licht in de keuken wat tig keer per dag aangaat via een bewegingssensor gebruik ik Fibaro. Dat werkt domweg sneller en betrouwbaarder.

De gang van zaken met updates vind ik eigenlijk wel een beetje een schande. Ik heb de Homey nu vijf weken en in die korte tijd toch wat gedonder voorbij zien komen. De hele rede dat ik een Homey gekocht heb is omdat ik geen zin heb in gesodemieter met software waarbij je zelf zaken moet uit zoeken zo als met OpenHab of Home Assistant. Het komt wel weer goed, maar je zou toch zeggen test die meuk even voor je het live zet. En als je het live zet doe het op een tijdstip dat je het gelijk terug kan draaien als het toch problemen blijkt te geven. (kantoor uren)

Dat is de reden dat ik nog op V4.2 zit. Ik heb de automatische update uitgezet en wacht eerst af dat er geen problemen meer zijn met V5. Op deze versie ondervind ik geen enkele storing. En ik gebruik juist heel veel KaKu.

Bij mij was het na de vorige homey update ook even kwijt. Kaku een paar uur van stroom en daarna weer ingeplugt. Kaku app opnieuw opstarten en het werkte weer. Ik gebruik dan wel kaku experiment app 7.0

Wijs besluit Ria.

Ik ook. Dat kwam nog door de foute officiële geupdate versie, toen heb ik meteen de exp versie geïnstalleerd