Synology Surveillance Station melding

Kan ik de camera die is toegevoegd via de Surveillance Station app in Homey ook aan de hand van de bewegingsdetectie die de camera doet een flow laten starten?

Ik heb het getest en met de test flow werkt het.
Maar in het echt dus niet.
Of kan het verschil maken of de detectie wordt gedaan door de camera of door de Synology?

1 Like

Jij hebt zeker geen Synology?

Maar dit werkt al een heel poosje niet. De app developer is op de hoogte en is al verschillende keren langs zijn lokale supermarkt geweest om extra tijd in te kopen maar tot op heden zonder succes.

2 Likes

Ik ben de maker van de app. Moet binnenkort “opnieuw beginnen” om een Homey SDK v2 versie te maken. Nu heb ik tussen kerst en oud en nieuw een paar dagen vrij… maar is dit een nogal uitgebreide app, dus gaat wel wat tijd kosten (en o.a. de Nuki app heeft ook wat liefde nodig nog… en dat is wat harder nodig want die is wel erg sterk verouderd).

Ik moet hier echt weer even in gaan duiken want het is heel lang geleden. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of er wel een trigger “motion has been detected” o.i.d. zit al in de app?

Heb helaas zelf geen camera met motion detection trigger om mee te testen ook. Dat maakt het wel wat ingewikkelder. Maar zal bij de “reboot” van de app scripting proberen hier ook rekening mee te houden.

Even geduld dus nog, hopelijk begin januari een nieuwe versie.

4 Likes

Goedenavond Jorden,

Wat is de status van jouw app? Ik probeer om meldingen van Dahua camera’s via Synology Surveillance station, krijg het net voor elkaar en toen las ik jouw bericht.
Excuses als ik iets gemist heb,

Camera’s: Dahua IPC-HFW1120S-W en Dahua IPC-HDBW1120E-W
Homey Pro 2.5.1

Ben benieuwd!
Gr Michael

2 Likes

Hoi @Jorden,

Wanneer ik de app installeer, krijg ik de mogelijkheid om ip, poort, gebruiker en wachtwoord in te vullen. Na opslaan zegt de app saved maar gaat niet verder om iets te configureren. Ik zie ook niet dat ik kaarten heb om iets met camera’s te doen. Wat doe ik fout?

Groet,
Ralf

Lukt het om de app in developer mode te starten? Waarschijnlijk zie je dan een foutmelding.

Mogelijke oorzaken:

  • De opgegeven username heeft niet voldoende rechten
  • De poort is niet correct ingevuld
  • De Synology vereist https, waar de app dit momenteel geloof ik nog niet ondersteunt
  • De username vereist 2 factor authenticatie

Ik heb op het niveau van de Synology al het eea geprobeerd en uitgezocht:

  • user is admin (tijdelijk)
  • poort is juist (ik kan er via een browser op inloggen)
  • http - check
  • geen 2 factor auth

Ik zie niet waar ik de app in developer mode kan starten. Misschien dat je me daar nog bij zou kunnen helpen.

Heb je als poort 5000? Daarna moet je zorgen dat je als http inlogt

Yep, zover was ik al. Ik kan met de user inloggen in de Synology en in Surveillance Station (versie 6.1.1983).
Als ik in Homey de Synology probeer toe te voegen kom ik tot onderstaande scherm, daar kan ik op ‘gegevens opslaan’ drukken en krijg dan de melding ‘Saved!’. Er gebeurd daarna verder niets.

dit heb ik ook . hoe opgelost?

Hoi Ramon,

Helaas is dit nog niet opgelost. Krijg ook geen reactie van de maker van de app :frowning: