Tado knop reageerd niet met homey

Hallo allemaal

Weet iemand waarom mijn flow het niet doet. Je ziet bij het driehoekje onderaan dat deze uitgegrijsd is.

Gr. Toon

Ik denk dat de flow een trigger met een tag heeft. Kun je hem wel testen?

@RoyWissenburg de flow staat aan.
@Dijker klopt helemaal maar mijn berichten komen wel binnen maar mijn knop reageert niet. En die staan allebei bij DAN

Met knop bedoel ik tado. :wink:

Problemen met Homey?
Derde en vierde en vijfde puntje

Probeer ook even de knop via Homey rechtstreeks aan te passen zonder de flow te gebruiken.

Met de tado app. Werkt alles gewoon maar homey stuurt het niet aan…

Deel de flow eens hier. Dan kunnen we hem helemaal even zien.

Bedankt allemaal maar alles werkt weer, zonder er iets aan gedaan te hebben. Zal wel een bug geweest zijn.
Gr. Toon

Hallo,

Tado is er weer mee gestopt.
Hieronder even een flow gemaakt als Test.
Tado doet niks.

Ook als ik naar apparaten ga en daar kijk, komen de temperaturen niet overeen met de Tado app.

Iemand nog ideeen??

Gr. Toon

Hallo,

Ik heb nu de Tado app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
Tot dusver werkt het weer, alleen moet ik alle tado kaarten opnieuw toewijzen en sommige weet ik echt niet meer.
Super balen dit.

Gr. Toon

Beetje jammer dat je de app eraf gegooid hebt voordat iemand heeft kunnen antwoorden.

Uit je screenshots snap ik ook je probleem niet, want je test zet de ingestelde temperatuur op 21.0 en dat is ook de ingestelde temperatuur die daarna op je thermostaat getoond werd. (Tado toont koelen, omdat de ruimte 21.2 graden is op dat moment, en dat is warmer dan de gewenste temperatuur).

Hallo Edwin
De werkelijke temperatuur was 19 in de keuken op dat moment. Af te lezen in de Tado app. De screenshot was van Homey. Er was totaal geen communicatie meer tussen Tado en Homey. Nu lijkt alles het weer te doen. Ik wacht af.
Gr. T

Volgende keer zou ik beginnen met de Tado app herstarten.

Als dat niet werkt: De Tado heeft helaas geen configuratiescherm waar je de verbinding kan herstellen zo te zien. Optie twee zou dan zijn te proberen een Tado apparaat te proberen toe te voegen om te kijken of dan eerst een nieuwe connectie met Tado wordt opgezet.

Als dat niet lukt Ă©Ă©n thermostaat verwijderen en proberen opnieuw toevoegen.

1 Like

@Edwin_D
Hey Edwin,
Alles geprobeerd maar Tado reageert weer nergens op.
Gister leek het even te werken maar nu weer niet .
Mijn verwarming is roodgloeiend maar volgens Homey niet aan.

image

Ik snap er helemaal niets van.

Hopelijk heb jij nog een idee
Gr. Toon

Ik zag dat de Homey Developer pagina een mogelijkheid heeft om de Pairing te herstellen. Zo te zien probeert Homey dan opnieuw in te loggen vij Tado om alle rechten te verkrijgen. Dat zou je eens kunnen proberen, want het lijkt erop dat Homey geen toegang meer heeft tot je account. Bij de
agina voor pairing kiezen voor Repair, en rechts bij Tado een van je thermostaten uitkiezen:

https://developer.athom.com/tools/pair

Ik wat geprobeert maar ik zie idd geen apparaten.

Zo te zien heb je gekozen om te pairen, maar je kunt ook kiezen voor “repair”. Als je dan rechts Tado kiest zie je als het goed is de diverse thermostaten. Pak daarvan b.v. degene die niet werkt (ik gok date ze nu allemaal niet werken, maar als je een keer opnieuw verbonden werkt is de kans groot dat ze het weer allemaal doen).

Als je momenteel geen thermostaten gekoppeld hebt moet wel pairen hebben, en dan moet je de “Tado Zones” kiesen die onderaan je screenshot staan

Gedaan maar helpt ook niks.
Homey blijft ze niet zien.
Hij vraagt om toegang dat geef ik dan maar verder weinig verschil.
Gr. Toon

Als Homey de thermostaten al kent dan valt er niet nieuws te koppelen. Dan zou ik na de inlogpoging verwachten dat ze weer werken.

Als je in Homey momenteel helemaal geen Tado devices meer hebt is het een ander verhaal. Als je in de webbrowser bij mijn Tado inlogt met dat account, zie je dan je thermostaten wel? Het klinkt dan namelijk meer of je met verkeerde accountgegevens werkt.

Gebruik je het hoofdaccount of van een gezinslid?

Heb je ook de originele tado app al geupdate er was vandaag een storing bij tado