Tado Thuis/Afwezig na update

Mijn Tado app is vandaag geupdate maar nu mist de persoonlijke thuis/afwezigheid in de app.

Ik gebruikte dit als thuis afwezig van personen in huis.
zijn er meer die dit hebben of er meer over weten?

2 Likes

Ik heb exact het zelfde probleem. Zojuist contact opgenomen met Atom met de vraag waarom dit gebeurd is, niet gemeld is en of het weer terug gaat komen. Deze functie was een van de hoofd reden voor mij om deze app te gebruiken.

Ik hoop er snel reactie op te krijgen.

Ja, ik heb hetzelfde, vanmiddag een ticket aangemaakt bij Athom.

Oké, dan zal ik ook een melding maken bij athom.

Same here…opeens ook diverse flows stuk na aanpassing van de Tado app. Release notes met een reden voor dit gemis zijn er niet.
Hoop dat ze dit snel weer fixen want toch wel een belangrijke feature van Tado dus ook voor zo’n app in Homey. Gebruikte het om extra check te doen op aanwezigheid / afwezigheid.

3.0.7 is bullshit , more than 10 flows are not working longer :triumph::triumph::rage:

And the latest Tado feature hasn’t even been added to the homey update.

En dan laten we vanaf nu weer terug gaan naar Nederlands :wink:

of is dit de 1 april grap van Athom :joy: :joy:

Hmmmm, als dat zo is :sweat_smile: had ik me misschien toch beter in moeten lezen voor ik een homey kocht :grin:

Ik heb het ook gemeld. Als genoeg mensen klagen, zetten ze het misschien terug :crossed_fingers:

In Tado app versie 3.0.4 is het er bewust uitgehaald.

Eens kijken vanavond of ik terug kan naar 3.0.3, want dit is niet echt handig van Athom

Hoe ga je terug dan? Via back-up?

Wel, de athom cli methode en een kopie van de source maken, die terug rollen en dan proberen of het werkt.

Ben al een heel eind gekomen, app draait al wel ( mijn v1.00 is gelijk aan v3.03), maar kan nog geen apparaten toevoegen, mogelijk moet ik de oauth2 zaken van na de verwijdering er weer bij zetten.

Hier staan mijn probeersel: https://github.com/MP-ICT-Diensten/com.tado.withgeo/tree/beta

Daarnaast is er nog een Tado api sleutel nodig verm. is deze bruikbaar: https://my.tado.com/webapp/env.js

( ik ben geen programmeur, maar kan wel goed knippen en plakken, hoop dat ik het weet af te ronden )

1 Like

Ziet er goed uit, morgen ook maar eens proberen om het op deze manier in ieder geval tijdelijk terug te krijgen. Hopenlijk komt er snel reactie van Athom, waarin ze toe geven dat het toch wel een fijne feature is om te hebben.

Verder is dit programming 101, gewoon dingen van internet kopieren en plakken. Als het werkt top :rofl:

Ik heb dit probleem ook. Ik ga ervan uit dat Thuis/afwezig weer in ere terug zet.
Waar kan ik deze bug melden bij Athom?

U kunt hier bugs melden:
https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new

1 Like

Heeft iemand antwoord gekregen van athom?
Ik niet namelijk.

Aan/afwezig functie niet meer te gebruiken. Hoe kan je nou zo’n fout maken, sorry hoor wel heel erg slordig.

Ok, ik heb nu versie 1.0.1 met alle wijzigingen tot 3.0.7 van de officiële, behalve wat er verwijderd is.
App start en kan ik draaien, alleen het koppelen van devices lukt me niet, verm. toch een api key die niet goed is of anders moet.

Ik kom tot en met inloggen in tado website en hoor daarna een lijst van mij apparaten te krijgen, echter ik krijg nu deze melding:

Hier loop ik vast en heb ik een echte programmeur nodig om dit te onderzoeken.

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat we deze app uitkleden met alleen geo en mogelijk de thuis locatie en de originele tado app gebruiken voor de verwarming (knoppen en thermostaaten), dan is deze een aanvulling en kan dan mogelijk ook naar de apps store, wat nu niet kan, omdat er overlap in zit.

1 Like