Tags invullen voor LUX

Vraagje, ik ben bezig met het maken van een flow met een Hue motion sensor met lichtsensor er in. Nu wil ik dat als hij onder een bepaald aantal lux komt dat de lamp dan minder fel gaat. Nu moet ik daarvoor een Tag invoeren. Maar hoe doe ik dat?

Ik kan in het scherm zelf verder nergens klikken. Er staat wel bijv. 100 maar ik kan daar niets invoeren. Waar die ik dat dan?

iemand heeft al een geweldige uitleg gemaakt voor hoe met tags te werken, is wel engels, maar is redelijk google translate vriendelijk mocht dat te moeilijk zijn om te lezen (denk ik).

1 Like

Uiteraard gedaan! Nog niet veel wijzer geworden…

Ja deze had ik gevonden. Ondanks dat mijn engels best is snap ik niet echt wat ik nu moet doen. Dus ik ga verder zoeken! Thnx!

Er staat dat jouw eerste kaartje zoals je die hierboven laat zien compleet is, klaar finished. Wel even op het vinkje drukken rechts bovenin.

Dat je daarna in de EN kolom een logica kaartje moet toevoegen en dan kies je voor het kaartje dat heet “is kleiner dan”.

Daarna krijg je de mogelijkheid om de tag te gebruiken. Klik op dat kleine grijze tagje en kies een tag helemaal bovenaan waar staat “Lokale tags”. Hier kan je ook je waarde opgeven!

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. :wink:

1 Like

Thnx!! Nu snap ik hem! Ik moet de tag dus onder logica aanpassen!

Ik hoop wel dat dit een voorbeeldje is wat je nu laat zien want ALS bewegingsmelder aan gaat EN helderheid is precies 4 gaat wel werken hoor maar je lamp gaat niet perse vaak aan per dag . :wink:

1 Like

Haha nee ik heb inmiddels minder dan gevonden ;). Lager dan 10 staat die nu.

1 Like

Nu je deze onder de knie hebt ga je over een tijdje denken: homey kan veel meer.
Hier vast wat inspiratie om je flows verder uit te breiden

  1. Nu je hebt gekozen voor “100” ga je erachter komen dat dat 100 echt te licht is. Dus die waarde ga je tunen. Ik heb daarom een “variabele” aangemaakt. En vergelijk de helderheid met die variabele (zie screenshot). Voordeel? Nu nog niets… tot je verder gaat uitbreiden (zie hieronder)

  2. Voor homey maakt het niet veel uit. Maar je wil waarschijnlijk niet de hele avond door je lampen blijven “aanzetten”
    Voeg dan een conditie toe die checkt of de lampen niet al aan zijn…

  1. fijn dat die lampen automatisch aangaan! Maar uh kunnen ze smorgens ook automatisch uit? Sure. Maar je wilt niet dat de lampen gaan flipperen (aan/uit) dus die luxwaarde voor uit moet ietsie hoger zijn dan de lux-aan. Hier hergebruik ik de variabele uit 1) weer. Dat is handig want als ik de waarde wil tunen pas ik de variabele aan. En niet 2 flows…
    Ik vermenigvuldig de variabele met een (ook weer te tunen) vaste factor. Ooit begonnen met optellen maar dan kom je erachter dat voor grote lux (100) je meer wil verhogen dan voor kleine lux (5)
1 Like

Wouw ja dat is idd wel echt vet!! Daar moet ik me duidelijk nog in verdiepen :). Dank je wel!

Oh ja, het wordt smorgens alweer later licht. Dus die lampen moeten ook smorgens automatisch aan.
Maar natuurlijk alleen als het nog niet licht is…

Ah ja vet! Dat WK is donker Lux logica, waar stel je dat in? Onder Logica bij Meer? Waar je die 3 waardes moet invullen?

image|230x500