Tak for denne gang

Hej alle
Jeg vil bare sige tak for denne gang, det har været fedt at se den udvikling der er begyndt at ske på den danske del af Homey og har været rart at kunne hjælpe.

Jeg har nu været en del af dette de sidste 2 år, var en af de første der købte Homey i danmark og har været en del af communitiet med oversættelser, fejlfindinger og diverse andre opgaver.

Jeg har desværre måttet erkende at Athom IKKE har formået/ville at kunne forsætte udvikling af Zigbee delen, hvilket udgør ca. 95% af mit setup, sammen med Wifi.

Jeg har defor valgt at gå andre veje og min Homey derfor vil blive lukket ned inden for ca. 30 dage (mangler lige at få bestilt de sidste dele)

Det gør mig ondt, for jeg synes der er et stort potentiale i produktet og hvem ved om man måske vender tilbage.

Men tak for denne gang og håber I alle har stor fornøjelse med jeres Homey, hvilket jeg håber :blush:

Mange hilsner
Erik

1 Like

Waiting for my homey to die so that i have a good reason to move forward to another system. Which system are u going for next?

1 Like

This has nothing to with which system, it is just a nice farewell.

Hvad er det du ser som udfordringer i systemet?

Zigbee delen er møj elendig.
Eks. skal du have en device på, skal du have den helt tæt på Homey´en, ellers vil den ikke connecte, rækkevidde er max 10 m (for mig var den) og du aner ikke om hvordan dit mesh er.

Nu sætter jeg mine devices op hvor de skal sidde og i løbet af 30 sek. på længe op til 30 m er de connected, bonus er jeg også kan se mit Zigbee mesh.

Dvs du nu kører med en anden controller?
Men ud over det - var det så din “eneste” udfordring med den?

Der var mange, Hue virkede som vinden blæste, flows virkede kun i 8 Uf af 10 gange, homey skulle genstartes hverdag, hukommelsen blev fyldt, kontakter virkede ikke altid, manglende funktionalitet på grund af zigbee ikke er implementeret korrekt etc. etc.
Jeg kan blive ved og nok det vigtigste, Athom med Voldemort i spidsen betyder tavshed fra Athom som gør brugerne/udviklerne (de frivillige som er vigtigefor Athom) ikke bliver hørt

Giver dårlig waf = sur kone = sikke noget lorte home automation

Nu, hun brokker sig aldrig, det virker og hun er glad = Homey goodbye

Sorry, har været igennem meget og tæt på udviklerne og samarbejdet med dem, blandt andet med oversættelser, fejlfinding og andet. :blush:

Men som jeg siger, virker Homey` en en for dig og andre, så brug den, for konceptet er genialt
Men Voldemort er igang med at køre det i sænk i min og andres verden.

1 Like