Tasker en Homey

Hallo allemaal

Heeft er hier iemand ervaring in het koppelen van Tasker met Homey?
Ik wil Tasker flows laten starten op mijn Homey.

Ja, ik heb de tutorial gelezen, maar ik loop al vast bij het opzoeken van mijn Homey ID.
Op my.athom.com vind ik niks, geen URL

Alvast bedankt

Ik zal dit topic met enige interesse volgen. Heb zelf ook interesse hierin. Vooralsnog vind ik Tasker vrij ingewikkeld. Workflow zag er beter uit. HomeyID kan je op de developerdpage vinden onder system. Ben benieuwd naar mooie voorbeelden en toepassingen.

Dank voor de tip Marcel.

Ik heb echter de URL van mijn Homey nodig, volgens de tutorial iets als:
https://ID.homey.athom.com

Maar op die systempagina vind ik bootId en cloudId, geen idee welke van de twee ik moet gebruiken.
Tevens heb ik een bearer token nodig en daar vind ik ook niks van terug als ik de tutorial volg.

BTW Tasker valt wel mee Marcel, en daar is wél heel wat begeleiding en info over terug te vinden.

Groeten

Wellicht helpt dit;

Copy paste from @DaneedeKruyff

Find your homeyID

If you got the Athom Cloud uri in the previous step you already have the homeyID, its the part in front of .connect.athom.com .
If you’re using a local connection you have to find the homeyID in another me line, most likely the line below the one from the previous screenshot. Select that line, check the Request URL again for sessions/session/me and if it’s there scroll down in the right hand pane and look for X-Homey-ID in the Response Headers

Copy the value after X-Homey-ID to your text editor.

Find your bearer code

The bearer can be found in the same me line as the homeyID . Scroll down in the right hand pane and look for autorization in the Request Headers part.

Copy the text after Bearer to your text editor, make sure you copy the whole string, it’s 114 characters long!

Now that you have all needed information it’s time to get the pages to work!