Telegram, dubbele meldingen

Ik ben nu Telegram aan het uitproberen en heb mijn account aan Homey gekoppeld en een prive bot aangemaakt.

Nu heb ik als test een flow gemaakt die gedetecteerde personen via mijn Eufy deurbel naar Telegram sturen. Ik kan in die flow kiezen om het naar mijn account te sturen. Als ik de flow test gaat alles goed en zie ik het laatste plaatje dat door de deurbel is vastgelegd in mijn prive homey bot.
Echter als ik naar mijn deurbel loop en de flow geactiveerd wordt komt de afbeelding twee keer in mijn prive Homey bot. Ik heb alles nagelopen, opnieuw ingesteld maar het blijft twee keer binnen komen.

Ik heb via andere kanalen ook dingen die in deze prive bot binnen komen en van daar komen meldingen gewoon 1 keer binnen.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Voorbeeld van hoe het binnenkomt.

Alvast bedankt.

Meest logische lijkt me dat “Persoon Gedetecteerd” twee keer triggered. Zou makkelijk te testen moeten zijn door in plaats van een bericht via Telegram een push bericht te sturen naar jezelf, als die ook twee keer binnenkomt ligt het probleem niet bij de Telegram app.

Dat heb ik net getest en inderdaad krijg ik ook deze push melding 2x binnen.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken hoe ik dat kan aanpassen.

@martijnpoppen , heb jij wellicht een idee waarom de melding van de deurbel twee keer binnenkomt?

@Heula
Ja dat komt door de fix die ik afgelopen week heb gedaan voor de EufyCam 2C.

Eufy geeft altijd 2 notificaties en het verschilt per camera welke informatie daar in staat.
Ik zal het aanpassen.

1 Like

Oke top. :+1:t2:
Heeft dat dan weer niet ergens anders effect op?

Nee dat zou natuurlijk niet moeten.
Ik kom er op terug in de Eufy thread.

@Dijker kan jij deze sluiten?

2 Likes