Temperatuur opnemers aanschaffen

Heeft er iemand nog tips voor het aanschaffen (en uitlezen) van betaalbare temperatuuropnemers (luchtvochtigheid ed mag er uiteraard ook bij) . Ik wil er 2 voor binnen en 2 voor buiten.

In de badkamer gebruik ik een sensor van Xiaomi om de luchtvochtigheid te meten en deze kan ook de temp meten. Werkt prima, zker voor het geld wat ze kosten. Heb ze bij tante Ali besteld, je moet even geduld hebben maar ze zijn hun geld meer dan waard vind ik

Welke gebruik jij?

Ik heb deze

Pffff, wat een prijzen. Doe mij maar lekker Xiaomi dan voor een fractie ervan… :stuck_out_tongue:

Natuurlijk, wat dacht jij dan… :stuck_out_tongue:

Ik vind die netatmo dingen echt wel heel mooi maar ook ik ben beetje Nederlander. Ik overweeg ze wel voor buiten in een ‘weerhutje’. Voor binnen kijk intocht een klein beetje naar goedkoopie (maar wel goed)… kan je die dingen ook permanent laten zien op een soort dashboard (zie mijn andere topic)

Of heeft er iemand betere opties voor buiten?

Hier gewoon de Nederlander sensor van Xiaomi buiten hangen alleen onder een afdakje bij de deur.
Staat ie meteen uit de zon en regen.

En een kleine toevoeging je kan ook een. Hue outdoor sensor nemen die meten ook temperatuur.

Heb je al op de link geklikt dan die ik je had gegeven?

Nog niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach ja, ik heb toch niks beters te doen dan mensen op weg te helpen op een vrije dag. :frowning:

1 Like

Andere wellicht goede optie is de Fibaro bewegingsmelder. Kun je naast de temperatuur ook nog andere leuke dingen mee regelen voor buiten

Heeft netatmo ook nog een fysiek schermpje dat ik gewoon in huis kan zetten en waarop alle temperaturen zichtbaar zijn? Zoals een ‘ouderwets’ weerstation. Gewoon even met 1 ook kijken hoe koud het buiten is.

Nee dat is er niet. Je kunt daar dashboards voir gebruiken. Ikzelf gebruik daar Lametric voor. Leuk ouderwets ogend en erg informatief. Lametric heeft een speciale app voor Netatmo.

Ik gebruik de Alecto WS-1050 werkt echt perfect en vond ik niet duur.

https://www.bol.com/nl/p/alecto-ws-1050-draadloos-weerstation-meet-binnen-buitentemperatuur-in-compact-formaat-wit/9200000073206770/

De Hue outdoor heb ik ook maar als deze in de zon hangt meet hij veel te hoog aangezien de behuizing zwart is.

Elke temperatuursensor die je pal in de zon hangt zal een hogere temperatuur aangeven. Je moet ze dan ook niet in de zon hangen als je de luchttemperatuur wilt meten.

2 Likes

Ook als de zon niet schijnt geeft hij een te hoge temperatuur aan. Om een juiste buitentemperatuur te meten is mijn advies deze sensor niet te gebruiken. Zelf gebruik ik de hue outdoor om de lux waarde te meten en de rolluiken automatisch te sluiten. Daarom hangt hij dus ook in de zon.

Heeft hij dan geen instelling om de offset van de meetwaardes aan te passen?