Temperatuur opnemers aanschaffen

Daar heb ik er ook wat van hangen. Prima spul, eigenlijk is het meer dan prima voor die prijs. Dat houd dit soort dingen ook leuk

1 Like

Iemand deze sensor voor binnen wel succesvol aan Homey gehangen?
Alecto SMART-TEMP10 (Zigbee)

Peter

Hallo vriendjes, ik heb inmiddels een relatief simpel weerstation aangeschaft waarbij de sensoren (Max 3) werken op 433Mhz. Deze haal ik nu ook in de Homey binnen met de draadloze sensoren app. Tot zo ver dus alles prima maar… nu wil ik een flow maken waarbij mijn screen naar beneden gaat als het langer dan 10 minuten boven de x graden is. Nu kan ik bij ‘when’ kiezen voor ‘als de temperatuur veranderd’ maar waar kan je de temperatuur (tag) ingeven?

Bij EN kies je voor logica, kies de soort die je wilt, bijv groter dan, tik dan op de tag en zoek je apparaat op.

Dat is gelukt… dankjewel. Nu nog een tijdsvertraging. Het moet 10 min warmer zijn dan x graden.

Bij DAN start timer, tijdsduur 600 sec, in countdown app maak je een timer bijv. Naam: temperatuur

In een nieuwe flow als countdown, zandloper temperatuur is leeg, EN screen is niet uit, DAN screen uit.

Kan je een zandloper ook nog zien?

Die lijkt wel verdacht veel op een Xiaomi temperatuur sensor:
https://nl.aliexpress.com/item/32965037249.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459980570&albag=76980386066&trgt=743612850714&crea=nl32965037249&netw=u&device=t&albpg=743612850714&albpd=nl32965037249&gclid=CjwKCAjwkPX0BRBKEiwA7THxiADodt5mlFU0QUbTtSpsmPm4dbdKRnw31MjwhgsXQsMINSCZCFSWChoCUF0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ga dan voor deze of nieuwere Aqara die ook luchtdruk meet. Die werken sowieso in Homey

Oude weerstattion heeft het net begeven en ga nu op zoek naar iets simpels dat met Homey werkt. Na wat zoeken kwam ik dit draadje tegen…

Aan welke draadloze sensoren app refereer je hier?
Is dat deze: https://homey.app/nl-nl/app/com.weather-sensors/Draadloze-Weersensoren/

Alvast bedankt voor je respons!

Ed

Hoe heb jij de WS-1050 aan Homey gekoppeld, ik krijg het niet voor elkaar.

Goedemiddag Edward

Ik heb 2 maak de WS-1050 in combinatie met de applicatie van Ramon Baas Draadloze weersensoren. En dat ging zonder problemen.

Vriendelijke groet,

Han.

Aqara / Xiaomi, zelf zeer tevreden!

Hoi Han,

Heel raar, hij ziet het apparaat in zijn geheel niet. Ook bij configureer app geen hit of melding. Zou er wat met de zigbee kunnen zijn?

Groet,

Edward

Hoi Edward,

Dat is inderdaad heel vreemd.
Het protocol Alecto v1 werkt bij mij.
Vreemd wanneer hij hem niet detecteert. Ik heb ook nog 2 van deze.
En die werken bij mij ook prima maar dan via de zigbee app.

Xiaomi Aqara Temperatuur en Vochtigheidssensor

Vreemd dat het niet werkt.
Wellicht een mailtje naar Ramon Baas.

Vriendelijke groet,

Han.

Hoi Han,

Zeker vreemd, ik mail Remco.
Bedankt voor je hulp.

Groet,

Edward

Hoi @pvkan,

Ik heb deze gisteren ontvangen en na wat proberen: je kunt hem koppelen met de “Tuya Zigbee” app op Homey! :smiley:

Hi,
The SMART-TEMP10 (Zigbee) does indeed work with the Aqara & Xiaomi app.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een temperatuursensor die ik in mijn betonvloer kan storten. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Zou ik nooit doen, dan beter een pijpje in de beton meestorten waarin je een temperatuursensor kunt duwen. Of gewoon op het oppervlak meten.

Dank voor je antwoord Robert. Neem aan stukje koper? En heb je een idee wat voor temperatuursensor dan geschikt zou zijn?