Temperatuur uit lezen via virtuele thermostaat

Hi Sandy, geen probleem. Ik heb mijn flows opgeslagen en zal deze met je delen. Even kijken wat de beste manier is om dit goed te kunnen delen met wat uitleg!

Ik heb het ook deels werkend.
Heb het nu zover dat als de temperatuur verandert, ik in Better Logic een variabele de ingestelde temperatuur laat opslaan en die doorstuur naar de virtuele thermostaat van Virtual Devices.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om de gemeten temperatuur door de eTwist door te sturen naar de virtuele thermostaat.
Heb nu in IFTTT een aantal flows gemaakt dat als de temperatuur onder een bepaalde waarde daalt of erboven stijgt (in een range van temperaturen voor elke 0.5 graad een flow gemaakt in IFTTT) de temperatuur in een Better Logic variabele wordt opgeslagen. Maar hoe krijg ik dat in de virtuele thermostaat onder ā€˜Huidige temperatuurā€™?

Edit: is me inderdaad gelukt met measure temperature! Nu nog even de volledige range van graden in IFTTT zetten en dan moet het volledig werken!
Ik zal kijken of ik binnenkort ook even een guide kan schrijven.

Hoi,
Ik ben nieuwschierig hoe jullie dat allemaal opgelost hebben.
Wat is jullie startpunt om de etwist te verbinden?
Mvg
Sandy

Beste RGU, zou je jouw flows ook met mij willen delen? Ik heb ook een E-Twist thermostaat.

Helaas ondersteunt der gratis variant van IFTTT nog maar 3 applets, waardoor ik mā€™n aplets voor de gemeten temperatuur heb verwijderd en alleen nog maar 2 aplets heb voor de ingestelde temperatuur.

Ik heb het zo opgelost:
Koppel je E-Twist met IFTTT.
Maak in homey een virtuele thermostaat aan met de app Virtual Devices.
Maak in Better Logic een variabele aan ā€˜ingestelde temperatuurā€™.

Daarna gebruik je de volgende flows:


Flow die de ingestelde temperatuur verandert als je de temperatuur in homey van de virtuele thermostaat verandert.
Flow die start na instellen van temperatuur op E-Twist.
In IFTTT maak je deze applet:

Laatste flow:


Als de better logic variabele verandert (door instellen temperatuur in virtuele thermostaat of op de E-Twist of E-Twist app) geeft hij dat door aan de E-Twist en de virtuele thermostaat. De IFTTT applet die hij aanstuurt is deze:

Ik hoop dat dit helpt.

Zo heb ik het ook opgelost!

Ik heb recent een cv met e-twist thermostaat een wil die ook laten communiceren met hommel. Ik zie dat jij dat inmiddels geregeld hebt. Zou je mij kunnen aangeven hoe je dat gedaan hebt. Graag het hele proces want ik ben nog niet zo ver gevorderd met het gebruik van Homey

Kun je uitleggen wat je niet snapt aan mijn post? Want die is al vrij uitgebreid en weet niet wat ik nog kan toevoegen om je te helpen.

Wat moet ik achtereenvolgens doen om het te laten werken. Welke flows, welke tags etc.

Alle flows staan als linkje benoemt in mā€™n post

Sorry, overheen gekekenā€‹:smirk::slightly_frowning_face::face_with_hand_over_mouth::woozy_face:

Hallo, werkt dit ook met Nest of is die geheel verbannen door Homey?

Tnx. Leuk vooringenomen antwoord ook, ook daarvoor dank

1 Like

Sinds 1 januari krijg ik elke keer de melding Applet Failed. De connectie tussen homey en IFTTT werkt wel zodra ik via de Remeha de temperatuur wijzig, maar als dit via Homey (en ook via flows) gaat dan faalt de Applet en wordt dus ook niet de temperatuur aangepast.

Ik heb de Remeha connectie meerdere malen opnieuw aangemeld.

Iemand een idee?

Bij mij werkt het ook niet (meer). Het was me (als beginneling) dankzij de beschrijving van TheFops hierboven gelukt om de eTwist te verbinden met IFTTT. Volgens IFTTT is dit gelukt maar vervolgens verloor ik ook de verbinding van eTwist met Google Home. Ik las op Tweakers het volgende: ā€œAlle integraties liggen eruit sinds de laatste update, ze zijn er druk mee bezig aldus een comment op hun facebook paginaā€

Er is een nieuwe app voor Remeha Etwist Thermostaten:

Hoi Jurgen,

Mooi dat je de remeha etwist hebt ontworpen, echter als ik de thermostaat toe wil voegen krijg ik de melding:

Could not find that pair session.

Waar ga ik verkeerd?

Alvast bedankt
Groet John

Zit je tijdens het pairen te switchen tussen verschillende apps op je mobiel? Zo ja: niet doen.

Dank voor je snelle antwoord.

Ik vrees dat ik al mis ga bij gebruikersnaam,
Welke vul ik daar in, mijn homey inlog, of??

Ik ga ervan uit dat je moet inloggen met je Remeha credentials.