Homey Community Forum

Ter info beta 2.4 RC 1 zones!

bij mij werkt dat hoor, zone aktief. lamp gaat en is 1 flow. Zone inaktief voor 1 minuut. lamp uit is de 2e flow

idd dat is geen probleem, dat mag duidelijk zijn. Alleen zoals ik omschreef “moet” ik actie hebben van in dit geval zet zone op inactief.

Maar goed het is vooruitgang dus klaag niet.

Gisteravond en vanmorgen alles kunnen testen. De timers die ik had zijn vervangen door de zone kaarten. Alles werkte keurig behalve de voortuin snacht’s. Daar had ik een foutje gemaakt. Top Athom :+1::+1::ok_hand::ok_hand:

Eigenlijk wel een mooie aanvulling / suggestie! De DAN kaartjes!

Dan zou je als trigger:

ALS “Zone is van status veranderd”

EN “Zone is niet actief”

DAN “Licht aan”

Anders “Licht uit”

Alles met 1 flow.

1 Like

Zojuist, een request gedaan aan Athom om zone kaarten toetevoegen in de “dan” kolum. Oa “zet zone actief” en “zet zone inactief”

2 Likes

Is het jullie opgevallen dat na een uur nadat er geen activiteit is geweest in een bepaalde zone de status verdwijnt. Dat is op zich best jammer maar er zal vast een reden voor zijn.

Wat mij is opgevallen is dat een raam dat openstaat (met een deur/raamcontact van aqara) als actief blijft staan. Natuurlijk is Open/Close een goede indicator maar “Zone Actief” is dat niet.

Toch snap ik dat wel er is immers een activiteit nl. een raam die openstaat.

Al gevonden, 2.4 moest nog op de homey!!

het is mij nog niet duidelijk. Ik krijg geen kaartje bij de zones. als ik die selecteer krijg ik alleen de devices in die zone.
Als ik de conditie ALS het kaartje van de flows zone wil toevoegen heb ik geen kaartje.
wat doe ik niet goed

Activiteit = verandering in mijn optiek :wink:
Dat verschilt wel per opnemer… een beweging sensor die “beweging” aan blijft geven zou wel goed werken

Top! Helder.

Klik eerst op een zone, kijk dan bovenin de lijst, daar staan denk de zone kaartjes die je zoekt.

Ik denk dat hij ze al gevonden heeft. :wink:

1 Like

Ik heb een contactsensor die ik nu gebruik in een flow voor mijn garage en gang. Met zones kies ik een zone gang, echter de contactsensor is toegewezen aan zone garage. Enig idee? Hoe dit op te lossen? Tuurlijk kan ik een losse flow maken met een countdown, maar die loopt dan niet exact gelijk met de zone flow en kan dus de werking beïnvloeden

Zone garage, onder de zone gang plaatsen als ik het goed heb begrepen dan word zowel garage als gang actief.

Althans als ik de uitleg goed begrijp in de athom blog

Zone Activiteit werkt door het hele huis. Een Gang zone wordt bijvoorbeeld onder de Begane grond geplaatst. De Begane grond zone maakt weer deel uit van de Thuis zone. Zowel de Begane grond als Thuis worden actief wanneer activiteit wordt gedetecteerd in de Gang .

1 Like

Mooi gedaan, morgen ff testen. Zones waren nu vrij makkelijk aan te passen. Ben benieuwd.

Lijkt prima te werken. Nog één vraag. Ik mis de zone thuis om in een flow te zetten. Toch hebben de diverse verdiepingen als bovenliggende zone THUIS.

1 Like

Dan maak je toch gewoon een extra zone “huis” en zet je vervolgens daar alle andere zones onder

Ja klopt, maar is dat bij jou ook zo? Zou toch tevoorschijn moeten komen?

Kijk eens onder de optie “security”/“beveiliging” in plaats van onder de zones, dan heb je “thuis” als optie

1 Like

Ja. Even geprobeerd en werkt prima hier

Hier nog even een overzichtje van mijn indeling