Ter info beta 2.4 RC 1 zones!

Wat mij is opgevallen is dat een raam dat openstaat (met een deur/raamcontact van aqara) als actief blijft staan. Natuurlijk is Open/Close een goede indicator maar “Zone Actief” is dat niet.

Toch snap ik dat wel er is immers een activiteit nl. een raam die openstaat.

Al gevonden, 2.4 moest nog op de homey!!

het is mij nog niet duidelijk. Ik krijg geen kaartje bij de zones. als ik die selecteer krijg ik alleen de devices in die zone.
Als ik de conditie ALS het kaartje van de flows zone wil toevoegen heb ik geen kaartje.
wat doe ik niet goed

Activiteit = verandering in mijn optiek :wink:
Dat verschilt wel per opnemer… een beweging sensor die “beweging” aan blijft geven zou wel goed werken

Top! Helder.

Klik eerst op een zone, kijk dan bovenin de lijst, daar staan denk de zone kaartjes die je zoekt.

Ik denk dat hij ze al gevonden heeft. :wink:

1 Like

Ik heb een contactsensor die ik nu gebruik in een flow voor mijn garage en gang. Met zones kies ik een zone gang, echter de contactsensor is toegewezen aan zone garage. Enig idee? Hoe dit op te lossen? Tuurlijk kan ik een losse flow maken met een countdown, maar die loopt dan niet exact gelijk met de zone flow en kan dus de werking beïnvloeden

Mooi gedaan, morgen ff testen. Zones waren nu vrij makkelijk aan te passen. Ben benieuwd.

Lijkt prima te werken. Nog één vraag. Ik mis de zone thuis om in een flow te zetten. Toch hebben de diverse verdiepingen als bovenliggende zone THUIS.

1 Like

Dan maak je toch gewoon een extra zone “huis” en zet je vervolgens daar alle andere zones onder

Ja klopt, maar is dat bij jou ook zo? Zou toch tevoorschijn moeten komen?

Kijk eens onder de optie “security”/“beveiliging” in plaats van onder de zones, dan heb je “thuis” als optie

1 Like

Ja. Even geprobeerd en werkt prima hier

Hier nog even een overzichtje van mijn indeling

Screenshot_20190719-131519_Homey

@Caseda Waar is Walli😄

Waarschijnlijk nog in de winkel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hieronder



Ben ik de enige die toch nog niet helemaal mee is :flushed: …?

Ik heb niet zo een uitgebreide set-up thuis als de meeste, en ben op zich ook nog een beginner, maar ik zie nog niet meteen dé toegevoegde waarde van zones… Wat me vooral nog niet geheel duidelijk is, is hoe een zone actief / inactief wordt? Ik lijk geen kaartje hiervoor te vinden dus ik neem aan dat dit automatisch gaat? Op zich klinkt dat wel goed, maar wanneer is een zone dan automatisch actief / inactief? Enkel als je er een bewegingssensor hebt en er effectief beweging is…?

Alvast bedankt!

Op deze manier kan je het betreffende kaartje vinden. Inactief en actief gebeurd automatisch voor die zones waar je bewegings of contactsensors hebt. Maakt het iets eenvoudiger. Je hebt geen timer nodig.

1 Like

Bewegingsmelders en raam/deursensoren maken een zone actief…
Je kan het gebruiken bijvoorbeeld als zone wordt actief zet lamp aan en als zone is inactief voor 1 minuut dan zet lamp weer uit. Je hebt dan maar 2 flows nodig en geen timer of iets dergelijks.

Let wel, als je in een zone zowel een bewegingsmelder als bijvoorbeeld een raamsensor hebt en het raam staat (bewust) open, dan blijft de zone actief…

1 Like

Vanaf 25 graden gaat mijn PH(persoonlijke harde schijf) op slot. Vrouw vind dat dat ook onder de 25 graden geldt.