Homey Community Forum

Thuis locatie Homey

Ik ben sinds kort verhuist maar Homey heeft dat nog niet door. De thuislocatie is nog steeds mijn oude adres waardoor de aanwezigheid niet meer werkt.
Hoe kan ik de thuislocatie van Homey aanpassen?

Mvg. Jan.

Homey app, instellingen, locatie

1 Like

Beste Roy, daarmee stel je in of je Homey wil laten detecteren of je thuis bent, die moet inderdaad aan staan. Maar de locatie van Homey zelf staat nog steeds op mijn oude adres. Hoe kan ik die veranderen?

Homey app, instellingen, locatie

Automatisch laten vinden heeft bij mij enkele weken geduurd voordat hij de nieuwe locatie vond, je kunt hem dus beter handmatig instellen.

Of gewoon uitzetten, en daarnaast een goed af en aanwezigheid optie gebruiken ipv Homey.
Voorbeeld: Smart Presence.

Smart Presence werkt op Wifi connectiviteit, niet op GPS locatie. Wat mij betreft geen waardig alternatief. Er zijn wel andere oplossingen, maar die vereisen allemaal een extra app op je telefoon, en persoonlijk vind ik het al heel wat dat ik mijn vrouw ervan heb weten te overtuigen dat de homey app er op moest.

hahaha. was het zo erg? :wink:
Heb hier alles, zonder strijd, op de telefoon gekregen. Sterker nog, mijn vrouw wil niet meer terug naar de “oude” situatie.
Onze kinderen hebben ook de Homey app draaien op hun telefoon. Vriendjes van hun noemen ons huis “het huis van de toekomst” :smiley: :smiley: grappig.

Ik ben juist totaal niet van de afwezigheid en aanwezigheid op basis van GPS. (Geofence)
Vindt het te onnauwkeurig, en wil niet dat er zaken in werking treden als ik binnen een bepaalde “gebied” kom.
Wij gebruiken bijv. een smartlock, de flow die hier tegen hangt, gaat pas actief worden op het moment dat mijn telefoon, of smartwatch contact maakt met ons wifi netwerk.

Draai eigenlijk al smart presence vanaf het begin, en heeft ons nooit in gebreken gelaten.
Maar zo ziet ieder zijn ding anders, en is elke huis automatisering weer anders, het is heel persoonlijk natuurlijk.