Tijdlijn wordt regelmatig niet up to date gehouden

Sinds een paar weken heb ik met enige regelmaat dat er van het een op het andere moment niets meer in de tijdlijn wordt gezet terwijl er genoeg gebeurd.
Eerst dacht ik dat het aan de Simple log app lag omdat ik de optie tijdlijn en loggroep in een gebruikte.
Nu heb ik alles aangepast naar plaatsen in loggroep en een aparte tijdlijn vermelding maar nog steeds stopt het om de haverklap.
Het gaat pas weer werken nadat ik mijn Homey opnieuw opgestart heb.

In het Simple log wordt wel gewoon alles goed bijgehouden

Homey versie 7.0.0

Enig idee waarom dit steeds gebeurd?

Klinkt alsof de rate limiter in de weg zit: Rate limited on timeline

Bijzonder maar ik zal het eens testen als de meldingen op de tijdlijn weer stoppen.
Bedankt.

Vandaag stopte de tijdlijn weer. Test flow gemaakt en dan zie ik als de flow start een rode driehoek maar geen rate limited error bovenaan verschijnen.
Nadat Homey opnieuw was opgestart liep de test flow wel.

Als ik het goed begrijp zit er dus een limiet op de tijdlijn meldingen. Wat ik van de tijdlijn zie is tot een paar dagen terug aan informatie dus er is niet eindeloos terug te gaan.

Waarom een limiet en hoe is het te omzeilen?
Papertail en simple log zijn op zich leuk om alles in bij te houden maar is niet even snel te openen zoals de tijdlijn wel direct zichtbaar is als je Homey opent.
Is er wellicht een optie om dit wel sneller in te zien zonder meerdere handelingen te hoeven doen?

Als je in de webapp over zo’n rode driehoek “hovert” krijg je als het goed is te zien wat de reden er voor is.

Athom vindt dat gebruikers tegen zichzelf beschermd moeten worden en bouwt daarom allerlei limieten in die je vervolgens niet kunt uitschakelen of tunen. Zelfde geldt voor flows die volgens Athom te vaak worden opgestart.

1 Like

Ik zal als het weer gebeurd de web app even checken.

Athom zal zijn redenen wel hebben maar het is een beetje betuttelend dat er voor de gebruiker wordt bepaald wat goed en minder goed is.
Ik ga eens kijken of ik papertrail kan koppelen aan mijn nas om zo direct toegang te krijgen tot het logboek.

Bedankt weer.

Nog even over het weer werkend krijgen van de tijdlijn.
Lukt dit alleen door Homey dan opnieuw op te starten?
Als dat zo is moet ik hem maar om de dag in de nacht opnieuw op laten starten.

Heb je al eens geprobeerd alle meldingen te verwijderen? Zoals ik het begrepen heb, worden er elke dag een deel van de meldingen gewist als er meer dan een bepaald aantal meldingen zijn opgeslagen. Dus als je per dag meer meldingen wil opslaan dan het automatisch gewiste deel, dan verdwijnen de overtollige meldingen.

Ja dit heb ik vandaag wel gedaan om te zien wat er dan gebeurd.
Is het mogelijk met een flow om alleen de laatste 24 uur te bewaren oid.

De aanwezigheid meldingen blijven wel gewoon binnenkomen als de tijdlijn is gestopt. Dat zal wel de uitzondering op de regel zijn neem ik aan.

Ik heb de limiet ook “ontdekt”. Na 9 maanden pas overigens.
Om e.e.a. in te perken: Als je op het tandwieltje boven de tijdlijn entry’s tikt, krijg je een overzicht van wat er wel/niet naar de tijdlijn geschreven dient te worden.

Verder is het nu mogelijk om per (on off) device te zien door welke flow en wanneer hij geschakeld werd. In de phone app dan.
Door de tile te “longpressen”, en dan het rechtse icoontje onderin aan te tikken.

Alternatief: Alle meldingen die niet meteen van belang zijn schrijf ik naar de logging app Papertrails.
Je kunt in 1x
logging toevoegen aan alle flows middels de PaperTrails app en homeybackup.web.app.
Als het ELSE gedeelte is gebruikt wordt daar ook een logkaartje geplaatst.
Bestaande logkaartjes worden niet vervangen.
Het kan zelfs je bestaande Simple Log kaartjes vervangen.

Zorg wel dat je een verse backup hebt gemaakt! <<<

Het script stopt bij defecte flows, hier kun je vinden hoe je makkelijk een overzicht kunt genereren van deze “broken flows”, om ze te kunnen repareren of verwijderen:

Ga naar (middels Chrome of Firefox): https://homeybackup.web.app/login/
Dan rechtsonderin Papertrails selecteren, daarna rechtsbovenin Maintenance selecteren. Vervolgens daar de instructies volgen.

Logs monitoren:
Via Homey Developer Tools
En dan Papertrails selecteren.
Dan kun je live met de flows die getriggerd zijn meekijken, zonder het flow scherm in de Homey app te hoeven verlaten.

1 Like

Bedankt, ik ga hier eens op mijn gemak mee aan de gang de komende dagen.

1 Like

De limiet is in ieder geval overschreden bij 3 notificaties per seconde.

Test
Ik laat een flow dezelfde notificaties sturen naar zowel de tijdlijn als Telegram en Signal.
Tijdlijn:

CallMeBot Telegram:

.
EDIT
Ik heb ook wat extra tests gedaan.

Het lijkt erop dat de rate limit enkel voor tijdlijn notificatie’s uit flows en vanuit HomeyScript geldt.
Ik heb tijdens een ‘rate limit’ met Flow Checker getest en deze schreef gewoon tijdlijn berichten vanuit de app.
Een statuswijziging van een (virtueel) slot wordt ook in de tijdlijn gezet.