Timer variabele kleiner dan 1

Hallo allemaal,

Voor een projectje heb ik eigenlijk een timer interval nodig van een getal kleiner dan 1, is dat mogelijk? Kan tot nu toe zelf alleen maar timers vinden waarbij ik een tijd kan instellen van eenheden van hele seconden.

Groeten Jan Willem

Misschien kan je vertellen waar je dat voor gaat gebruiken en hoe?
Ik kan in de countdown app wel 0,5 seconde ingeven maar ik snap niet zo goed wat je er precies mee wilt.

Ik heb een flow gemaakt om lampen met een variabele tijd te kunnen dimmen van variabele 1 naar variabele 2 (variabelen zijn setpoints voor de helderheden van de lampen). Door middels een variabele tijdsinterval (welke weer door berekeningen wordt gevormd) een flow te laten herhalen waarbij dmv de functie “relatieve helderheid” de helderheid wordt aangepast kan ik over een lange of juist korte periode de verlichting laten veranderen. Nu is met een tijdsinterval van 1 seconde en een verloop van 1% helderheid naar 100% helderheid de kortste tijd 100 seconden als ik de stappen 1% wil houden. Grotere stappen zijn niet meteen een probleem maar hoe kleiner de stappen een smoother het verloop. Dan kom ik dus uit bij het feit dan ik de timer wil instellen op een tijd die korter is dan 1. Ik merk dat 0.5 bij jou ook werkt dus ik ga eens kijken of ik wellicht toch een getal kan instellen kleiner dan 1.

dus je wilt iets doen zoals deze app voor je doet [Transitions]

Die app ben ik mee begonnen maar kreeg het niet werkend. Ik doe nu hetzelfde in 1 enkele flow dus zie het nut van die app niet zo. Nu kan ik zelfs variabelen gebruiken om zo meer controle te hebben over het verloop van de transities.

Als het nu bijvoorbeeld schemering word gaan een paar lampen op 1% branden en geef ze allemaal een setpoint tot waar ze moeten aan faden. Middels een gemiddelde berekening bepaal ik hoe snel ze aan moeten faden. Als ik thuis ben en het is nog redelijk licht gaan de lampen over een tijdsbestek van een uur ofsow van 1% naar het gewenste setpoint. Kom ik echter in het donker binnen wil ik de lampen in enkele seconden van 1% naar het gewenste setpoint hebben. Daarvoor heb ik dus kortere intervallen nodig.

Je kunt met Transitions ook tags (/variabelen) gebruiken.

Een probleem dat ik nog wel voorzie is dat Homey tegenwoordig flows die te vaak worden aangeroepen automatisch uitschakelt (onder het mom van “dat was vast niet de bedoeling”). Dus met hele korte delays tussen het aanroepen van dezelfde flow ga je dat risico lopen (wat overigens ook met Transitions zal gebeuren).

Voor zover ik weet kan je deze “feature” niet uitschakelen.