Tips voor LED-strips buiten

Goedenavond!

Ik wil graag onder mijn bakken in de achtertuin LED strips hebben. Nu vind ik de Philips Hue serie veel te duur! Ik zit nu te denken aan goedkopere waterdichte strips icm zigbee/zwave stekkers! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of tips hebben!

3 Likes

Ook geïnteresseerd in het antwoord op deze vraag :wink:

En dan even flashen om met Homey te verbinden

Of deze als je een gewone led strip wilt en niet via One-Wire

Ik ben vooral thuis in de basics van Homey, maar waarom zou je deze moeten flashen? Werkt dit niet standaard met Homey?

Wat ik nog vergeet te melden is dat de bakken niet tot aan de schuur lopen en ik geen stroom heb in de bakken.

Ik denk dat het dan een waterdichte lasdoos moet worden van waaruit ik het doorlus en naar de schuur moet brengen!

Nu je het zegt wel:
https://apps.athom.com/app/magic.home.wifi

Maar ik ben beetje eigenwijs en wil alles via me eigen software laten lopen en dan met Homeydruino

Bedankt voor de tip! Eens even kijken hoe groot dit is en hoe ik alles in een waterdichte lasdoos krijg. Dat lijkt me dan de beste optie voor buiten! Anders zou ik stopcontacten in de bakken/borders moeten maken en hopen dat de stekkers die ik aan zou schaffen goed tegen vocht moeten kunnen!

Doe maar waterdicht lasdoos. Je hebt er die groot genoeg zijn voor alles. Stekkers is niks voor buiten. Ben prof electricien en kan je verzekeren dat je dat niet wilt.

Dan moet dat het inderdaad gaan worden! En wat voor draad zou je dan aanraden om vanuit de schuur naar de lasdoos te brengen? Dit zal gaan om een meter of 4/5!

Xiaomi Yeelight YLDD04YL Draadloze WiFi APP Controle 2 m LED Smart Strip Licht.

Werkt perfect met de xiaomi app van homey.

Klopt ja! Die heb ik onder het bad zitten! Ik vraag me alleen af of deze tegen het vocht buiten kan maar ik ga eens alles op een rijtje zetten!

AS 2,5mm² grondkabel. Die met n aarde scherm er omheen. https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-grondkabel-xmvk-as-2x2-5-mm2-10-meter/p/B456955

Bakjes Stks SONOFF® IP66 13,23€

23,11€SONOFF L1 Dimbaar IP65 ledstrip

Of je wil je uitleven met kleurtjes

Bedankt! Ik zie dat Homey ondersteuning heeft voor Sonoff. Heb jij daar verder ervaring mee en of deze goed werkt?

Ja werkt ok. Ook via de eigen App en je kunt ze n andere firmware flashen met iot of webserver er op ook. Hebben echt extreem veel devices en opties. En erg goedkoop.

Kan ik de SONOFF L1 ook in een hoek onder het bed monteren? Of moet ik dan de LED strip knippen en met een tussenstukje verbinden? En werkt deze LED strip met de SONOFF app van Homey?

Thanks alvast :slight_smile:

Zo’n strip is redelijk flexibel, maar je kunt er geen 90° hoek in vouwen. Maar in een boog vouwen moet wel lukken.

Nee, helaas niet.

Ai, is deze helemaal niet met Homey te koppelen dan? Heeft iemand nog tips voor goedkope LED strips die wel met Homey te besturen zijn?

Volgens mij moet het lukken, zelf wel even eigen firmware op te flashen.

De Sonoff app heeft geen ondersteuning voor RGB strips, ook niet als er Tasmota op draait. Eventueel zou je het wel via de HTTP API werkend kunnen krijgen, maar daar durf ik niks over te zeggen.