Tips voor LED-strips buiten

Ja werkt ok. Ook via de eigen App en je kunt ze n andere firmware flashen met iot of webserver er op ook. Hebben echt extreem veel devices en opties. En erg goedkoop.

Kan ik de SONOFF L1 ook in een hoek onder het bed monteren? Of moet ik dan de LED strip knippen en met een tussenstukje verbinden? En werkt deze LED strip met de SONOFF app van Homey?

Thanks alvast :slight_smile:

Zo’n strip is redelijk flexibel, maar je kunt er geen 90° hoek in vouwen. Maar in een boog vouwen moet wel lukken.

Nee, helaas niet.

Ai, is deze helemaal niet met Homey te koppelen dan? Heeft iemand nog tips voor goedkope LED strips die wel met Homey te besturen zijn?

Volgens mij moet het lukken, zelf wel even eigen firmware op te flashen.

De Sonoff app heeft geen ondersteuning voor RGB strips, ook niet als er Tasmota op draait. Eventueel zou je het wel via de HTTP API werkend kunnen krijgen, maar daar durf ik niks over te zeggen.

Kom net ook deze tegen;

Via Homeyduino kan het wel.

Als iemand support in de Sonoff app inbouwt kan het daarmee ook, maar totdat iemand dat ook daadwerkelijk doet heeft de gemiddelde eindgebruiker er niet zoveel aan.

Die magichome klinkt wel als de meest goedkope oplossing in combinatie met zo,n banggood ledstrip.
Fibaro rgbw werkt goed en is n stuk duurder.
Sonoff werkt ook, heeft geen keuring,maar is misschien teveel uitdaging en vereist kennis van programmeren.
Shelly heeft CE goedkeuring wat ook niet heel onbelangrijk is en is ook redelijk goedkoop.
Keuze genoeg lijkt me.

https://www.domotica-shop.nl/shelly-rgbw2.html iets goedkoper en wereld support

Top bedankt! Ik ga eens wat bestellen en netjes proberen weg te werken in de tuin! :wink:

Succes! Hoor graag van je wat het is geworden en of het werkt zoals je verwacht had.

Did you in the end find an outdoor led strip that works with Homey?

@wvduffelen

I’d like to know too.

@petomei @Paul_Kessels
This is a dutch topic, please keep it that way.
Dit is een Nederlands topic, laten we het ook Nederlands houden.

Ik heb dit besteld: 230V LED strip 60 LED/m Smart Home Set
De meegeleverde Zigbee Controller werkt met Homey (toegevoegd via de Isolicht/HOMA App).

1 Like

@Paul_Kessels Wij hebben besloten om de achtertuin wat om te gooien qua borders dus tot die tijd gaan er geen LED-strips in! Hopelijk nog wel dit jaar, maar ik kan jullie helaas niet helpen! Maar wat @petomei heeft is misschien het afwachten waard of dat wat is!

heb inmiddels bij iemand zijn hele tuin volgegooid met philips hue spul. Ledstrips en hue rgb ledlampjes. Uplights op de veranda, zit in waterdicht behuizing dus gewoon de binnenhuis versie genomen.
Het is wat duur , maar de kwaliteit is top. Het reageerd snel en alles gaat tegelijk ook vrijwel instant op de kleur waar je het op zet. Zou t graag goedkoper doen , maar ik heb al zoveel dingen uitgeprobeerd wat binnen afzienbare tijd stuk gaat of ledjes mist of halfbakken werkt. Ik installeer dit soort dingen voor mijn werk en kan t gewoon niet maken dat t niet goed werkt. Tot nu toe philips hue, sonoff en moeshouse gebruikt en dat werkt gewoon goed en belangrijker : gaat lang mee en ziet er mooi uit.