Toon en Homey

Ik heb van de week (vorige week?) weer een Toon app update gehad en nu werkt het perfect.

Toon app v 2.1.1.12 Athom B.V.
Homey FW 2.0.4
Homey Iphone App v 2.1.4.287

Wel even toon opnieuw toevoegen en je flows fixen.
Waar alles eerst maar +/- 24 uur werkte, werkt het nu al sinds de toon app update uit kwam en ik bijna meteen toon opnieuw heb toegevoegd.

Hoi Stefan,

Ja, ik gebruik jullie app. Ik heb een Toon waarbij je lokaal moet verbinden.

Hoi @Stefan_Postma @Paul89

Ik probeer jullie app te installeren met de laatste cli op mijn homey (updated naar v2).
Maar ik krijg een error tijdens ‘Athom app install’:

✓ Pre-processing app…
✓ Validating app…
× Homey App did not validate against level debug :
Invalid version

Enig idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: opgelost. Versienummer was 0.02a. Dat mag blijkbaar niet meer. Aangepast naar 0.03 (had ik beter naar 0.02 kunnen doen… maar dat is nu te laat :stuck_out_tongue: )

:thinking: ik heb hem wel draaien op de homey V2 versie, zal maandag even updaten en zelf ook even proberen.

Je kan nog even Npm audit draaien. Misschien dat je een package mist.

Je moet in git naar een andere branch gaan, weet zo niet meer welke… Twee doen het er niet en eentje wel…

Sorry de standaard branch is master bij ons, welke de ontwikkeling in plaatsvind.

Ik heb de app geinstalleerd, moet ik nu ergens het ip adres in kunnen geven. Ik zie namelijk die optie niet.

Hey Hans,

Als je een nieuw device toevoegd krijg je een configuratie scherm waar je het ip kan ingeven.

Groet,

Stefan

Bedankt. Ik kan nu de scenes instellen via de app of een flow. Alleen wordt de app niet geupdate als ik op de Toon een wijziging doorvoer. Moet ik hiervoor nog iets doen?

Er zit een kaartje bij welke update toon heet, als je deze met een action timer van 5 minuten toevoegt dan zal hij elke 5 minuten de toon pollen

1 Like

Bedankt. Ahha… dat kaartje voeg ik dan ook gelijk toe in de flow. Dan wordt er gelijk geupdate na het uitvoeren van de flow. :slight_smile:

Is deze app nu voor iedereen beschikbaar? Wil wel een geroote Toon aanschaffen als thermostaat als ik hem daarna met Homey kan bedienen!

App is beschikbaar via GitHub en kan geïnstalleerd worden via CLI install

Ik heb de laatste DEV branch zelf nog niet getest, ga dit volgende week doen :wink:

Super ontwikkeling. Zojuist via CLI de stable versie geïnstalleerd. De app lijkt te werken en na het instellen van een flow worden de standen (comfort thuis etc) ge-update. Stroom meterstand piek /dal en gsmeter lijken niet te werken doe ik iets niet goed?
Daarnaast heb ik zon op toon (zonnepanelen) aan staan op mijn toon. Zouden de gegevens daar van door iemand toegevoegd kunnen worden aan de app (ik heb zelf maar zeer beperkte programmeer ervaring)
Dat zou evt mooi kunnen samenwerken met de energy functie van homey 3.0
Tip: het rooten van een oude versie toon is prima te doen als je wat geduld hebt. Daarnaast kun je ze inmiddels tegenwoordig ook op marktplaats vinden.
Het heeft mij wat moeite gekost dit topic te vinden wellicht is het een idee om alle relevante informatie mbt rooted toons in een appart topic op te nemen? Mocht iemand daar ideeën over hebben dan hoor ik het graag.

Je moet een flow maken die de informatie bijgewerkt.

Die flow heb ik


Ik vermoed dat het komt omdat niet alle toons dezelfde data uitsturen. Ik heb daar op github inmiddels een issue van gemaakt.

En mbv @Stefan_Postma inmiddels een oplossing gevonden

Hi. Ik ben helemaal een leek op dit gebied. Nu heb ik op dit moment een abonnement van Toon. In principe wil ik hiervan af. Kan ik met deze geroote app ook de temperatuur instellen etc. zoals bij de huidige abonnement en app van Toon. Kan ik deze app zo over de huidige app installeren en eventueel ook weer deinstalleren zodat ik weer de huidige kan gebruiken. Bij de huidige heb ik ook kwh module voor het uitlezen van de zonnepanelen en als laatste hoe kan ik het installeren en weer deinstalleren.

Om de app voor een geroote Toon te kunnen gebruiken heb je wel een geroote Toon thermostaat nodig. Bij een geroote Toon thermostaat is de software aangepast.
De officiële app zal daar niet mee werken.

Dank voor je reactie. En is de Toon makkelijk te rooten of heb jij informatie hoe je een Toon moet rooten?