Toon en Homey

En dan een clean install van de toon applicatie denk ik?

Om jouw eigen device waardes heel makkelijk te vinden: http://ipadresvanjetoon/hdrv_zwave?action=getDevices.json

Ik ga binnenkort een Toon laten rooten om van 3rd party api problemen af te zijn. @Stefan_Postma: welke versie moet ik nou sideloaden? Als ik naar github ga is de default develop. De development branch heeft de meest recente wijzingen in drivers (9 v 16 maanden geleden en de stable de meest recente wijzigingen in node modules (8 v 9 maanden geleden)

Hoi!

De stable branch is getest en werkt sowieso.
De development branch zou moeten werken, echter die heb ik zelf niet getest(dit is een samenvoeging van wijzigingen van anderen)

Ik zit in het buitenland anders had ik hem even getest :wink:

Groet,

Stefan

I’ve made some of the changes in the develop branch and am running it for 9months now and have no issues…

Wat zijn de veranderingen? Draai nu de stable, zonder problemen overigens, maar ben gewoon benieuwd.
Wat me wel op is gevallen, maar weet niet of dat aan mij ligt, is dat als ik mijn Toon via een flow in Homey op away zet (bijvoorbeeld als ik ga slapen) en ik wil hem 's ochtends weer aan hebben, dat in de Homey app de status nog steeds ‘home’ is. Het lijkt erop dat die status niet goed synced. Ik moet hem dan eerst op een andere status zetten en dan weer op home. Geen ramp, maar als het een easy fix is …

Er zit een foutje in de temperatuur die wordt teruggegeven aan Homey. Ik heb een flow die aangeeft of het buiten warmer wordt dan binnen (zodat ik de ramen en deuren dicht moet doen). Echter … Homey denkt dat Toon vindt dat het 22,8 graden is in huis (I wish), terwijl Toon 25,1 graden aangeeft.

En je weet zeker dat je waarden elke 5 minuten worden geupdate dmv een flow (Toon en homey)

Die flow was disabled … thanks.

1 Like

Hoe heb jij deze flow opgebouwd ben er in geïnteresseerd

Ik heb een flow waarin ik 's ochtends de temp in homey met de buitentemperatuur en met de vorige gemeten temperatuur vergelijk (variabele), is die hoger dan één van beide temperaturen dan zegt Homey dat ik de boel moet dicht doen. Zo niet, dan schrijft hij de temperatuur weg in die variabele.

Die flow roep ik aan nadat Homey Toon uitleest.

Stefan, werkt de open-toon versie ook op v5?

Net mijn Homey bijgewerkt naar versie 5 en heb even gauw getest: kan de temperatuur gewoon instellen en krijg geen foutmeldingen in de update flow

Bedankt voor het testen @Robin_van_Kekem

Goed nieuws! ik ga zelf binnenkort weer aan de slag en zal dan de readme ect updaten.

1 Like

Heeft iemand een idee hoe je in een flow de huidige temperatuur kan uitlezen? Wat ik wil is dat wanneer de thermostaat op home of comfort gaat (dat lukt) EN het is lager dan de temperatuur van home of comfort, dat ik dan iets kan doen. Maar ik zie alleen de optie 'temperature state is: home / comfort / sleep / away. Of moet ik dan een extra flow maken die iets met variabelen gaat doen?

Hey, ik zou sowieso een losse tempratuur sensor gebruiken. Verder zou je een flow kunnen bouwen op basis van de tempratuur van het toon device, deze wordt als het goed is automatisch geupdate (als je het update kaartje gebruikt)

Ja, dat updaten werkt. Gaat om de vloerverwarming pomp, die wil ik alleen laten meedraaien als de verwarming daadwerkelijk brandt (is toch weer 45 Watt). Dat ging met mijn Next thermostaat prima, maar hier moet ik wat meer puzzelen.

Ahh op die manier, ehm er zit in Toon wel een brander status. Opzich zou het mogelijk moeten zijn die uit te lezen (het vlammetje op het Toon scherm) maaaaaaar dan moeten we een nieuwe status aan de code toevoegen. Probleem alleen, heb wel weer een Toon hangen aan mijn muur, maar heb hem nog niet opengemaakt.
De snelle oplossing: Http request uitvoeren vanuit je Homey (met timer trigger) naar: http://{{ToonIP}}/happ_thermstat?action=getThermostatInfo uit het antwoord de brander status halen en als deze boven 0% is dan een actie uitvoeren

Ow btw houdt er rekening mee dat je pomp wel minimaal elke 24 uur even draait (anders gaat hij stuk)

Dat doe ik inderdaad minimaal 15 minuten per dag, ook in de zomer. Ben niet zo thuis in json, get & post flows. Welke zou ik moeten hebben?

http