Toon Thermostaat

Hoi allemaal,
Ik ben een nieuwe Homey gebruiker.
Ik heb hiervoor 6 jaar een Homewizard gehad, tot redelijke tevredenheid maar ik miste de mogelijkheid om meer/andere apparaten te koppelen. Daarnaast ligt de ontwikkeling van Homewizard al minstens 2 jaar stil en lopen ze daardoor hopeloos achter.
Ik had het idee opgepakt om dan een mini PC in elkaar te zetten en met een programma als Domoticz te gaan testen.
Maar ook met een dergelijk programma ontbreken er mogelijkheden.
Dus de stap gewaagd naar Homey, ook omdat ik een aantal functionaliteiten van Homewizard (heatlink en Energylink) niet wil missen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Homey een openbaring vind, er is zo goed als voor alles wel een oplossing te vinden, alles werkt, soms is het wel even puzzelen, maar het werkt gewoon.

Ik ben nu op het punt aangekomen om mijn Remeha Isense Thermostaat te gaan vervangen.
Er zijn heel veel Smart Thermostaten te koop, en ben op zoek naar wat advies.
Ik kan er niet al te veel aan besteden, dus ik dacht een een gebruikte Thermosmart V3, of een Geroote Toon (1 of 2).
Wie kan mij wat advies geven.

Groet,
Jacques.

Weet niets van de ThermoSmart, maar wel van de Toon.

Een geroote Toon werkt middels de github open-toon-app, zie Toon en homey. Wel met beperkte functionaliteit, maar je kunt hem dan iig via Homey gebruiken in flows en ook remote benaderen en aansturen (dat kan niet zonder meer de met app voor een geroote Toon, niet zonder een port forward op je router).
Een geroote toon hoeft niet veel te kosten. Op marktplaats vragen ze er de hoofdprijs voor, maar die gasten zijn veel te duur.

Ik ben al jarenlang gebruiker van een geroote Toon 1 en zeer tevreden. Omdat Homey gekoppeld is met Google Home kan ik de thermostaat ook met spraak bedienen.