Trådfri koppelt niet meer aan Hue

Hi,

Zijn er meer mensen die de laatste tijd het niet meer lukt om Trådfri lampen aan de hue bridge te koppelen? Voorheen lukte het prima. Ik heb zojuist ene lamp gereset die voorheen zonder problemen koppelde, en het na de reset niet meer wilt doen. Tevens een andere (nieuwe) dimbare lamp van Trådfri wilt ook niet meer koppelen zoals voorheen.

Ik voer de juiste stappen uit: 1. Reset, 2. Zet lamp uit en duw op zoeken in hue, 3. Zet lamp aan.

Hij verschijnt echter niet in de app

Wanneer hij in de pair modus staat niet meer uitzetten.
Ik heb hetzelfde gehad, kan wel eventjes duren voordat hij hem pakt hoor.

Wat Seinuh zegt, ik heb laatst ook lang lopen klooien maar elke keer als je hem na het resetten uitzet om te koppelen gaat hij volgens mij uit de koppel modus bij het aanzetten. Ik heb hem toen de laatste keer ook aangelaten na reset en volgens mij pakte de bridge hem toen wel. Dit was een al gebruikte tradfri rgb e27 lamp.

Dank!

Normaal gesproken zeggen ze dus:

  • pairmodus
  • uitzetten
  • zoeken in hue
  • aanzetten.

Jij zegt dus dat het uitzetten na de pairmodus juist niet moet worden gedaan en dat hij hem (uiteindelijk) ook zal vinden?

Top! Ga ik proberen!

Ik heb al meer mensen gelezen die problemen hebben met Ikea devices sinds de update. Zelf heb ik Ikea devices gekoppeld aan de Hue bridge. Dat werkt perfect. Heeft iets meer bereik dan Homey ook.

Klopt mijn buurman kwam vanmiddag ook thuis met een emmertje lampen… Allemaal kunnen koppelen

Bij mij lukt het nog altijd niet met een specifieke lamp. Heel gek!

Offtopic:

Welke lampen betreffen dit? Ik heb zojuist een aantal Gledopto led rgb lampen e27 besteld van aliexpress. Zit echter nog uit te zoeken welke lampen van een derde partij perfect werken met Philips Hue. Ik ben namelijk niet geheel tevreden met de Tradfri lampen gezien deze niet het dimniveau meenemen bij scenewisselingen en daardoor dus elke keer op hetzelfde helderheidsniveau blijven staan. Nu ik ook nog eens niet meer in Homey zelf de kleuren kan veranderen van de Tradfri lampen wordt het voor mij tijd om te switchen naar een ander merk

Neem Philips Hue lampen, dan zit je veilig :wink:

Dat is waar maar die dingen zijn zo ontzettend duur per stuk. Niet normaal. Mijn portemonnee is niet oneindig :). Ik heb nu de Gledopto besteld. Ik ben benieuwd. Ik ben heel tevreden over de gledopto zigbee controller. Hopelijk zijn de lampjes even goed

Nou, een Ikea lamp heeft mogelijk een firmware update via de Ikea Hub nodig om te werken met Hue. Als die specifieke lamp een oudere firmware versie heeft, dan ist heel goed mogelijk dat dat niet werkt.

Ik ben zelf wel te spreken over Ikea, en opzich ook wel over INNR. Maar zoals gezegd: Hue is king. Dat is op het moment wel het beste. Osram en Lifx zou ik ook nog wel een keer willen proberen, maar geen ervaring mee.

Ik heb de Gledopto light bulbs aangeschaft via Aliexpress. Ik moet zeggen, ik vind die misschien nog wel beter dan de Hue lights. Ontzettend mooie lichtjes die heel gelijkmatig dimmen als je ze uitzet en een heel soepele kleurovergang hebben. Als ik zou moeten kiezen, kies ik de Gledopto boven de Hue

2 Likes

Ik krijg een verwijderde tradfri ook niet meer gekoppeld aan de hue bridge… reset, proberen te koppelen via Hue app en via Hue Lights app (touchlink) en krijg dan wel een knipperende lamp even, maar wordt niet aan de bridge toegevoegd… erg vreemd.

Dat is wel raar. Want hij is dus wel gekoppeld geweest aan diezelfde Hue bridge in het verleden? Als je hem reset (6x aan/uit) brandt hij dan wel netjes?

Ja dan heb ik wel gewoon licht. En hij lijkt ook gewoon te willen koppelen, maar toch rond hij het toevoegen niet goed af… erg vreemd

Je zou haast denken dat de lamp aan een andere router wil koppelen. Heb je andere hubs in huis? Bijvoorbeeld Xiaomi oid? Heb je de mogelijkheid om de bridge eens naast de lamp (of omgekeerd) te zetten? Zo dicht mogelijk. Wellicht pakt hij hem dan wel.

Nee, geen andere hubs in huis.
Juist zo dicht mogelijk bij de bridge (er bovenop) is wat ik doe, en van daaruit ook zie dat hij wel wil koppelen als ik ga zoeken naar lampen (de lamp reageert door te gaan knipperen), maar wordt niet zichtbaar in de apps…
Tevens heb ik het Zigbee kanaal aangepast en de bridge ‘opgeruimd’ via de Hue app, ook zonder succes. Ik heb het idee dat, wanneer ik via de Hue Lights App (met touchlink en uitleesmogelijkheden) op de bridge kijk, zie ik dat positie 12 en 13 zijn overgeslagen en later toegevoegde lampen vanaf 14 verder gaan. Ik heb dus het idee dat er toch op de bridge een soort ‘reservering’ staat van deze 2 tradfri lampen, en daardoor niet meer als nieuwe lampen herkend willen worden… Ik kan echter niet zo diep in de bridge kijken (toch?) om dat uit te sluiten…

Zou je eens kunnen proberen om de lamp op een andere plek in huis in te draaien en deze vervolgens te resetten (misschien een paar keer proberen)? Dit heeft gek genoeg bij mij geholpen bij de Tradfri laatst.

En wellicht moet de firmware op de lamp worden geupdate via een Tradfri bridge. Dat zou echter niet moeten omdat je aangeeft dat je dee lampen in het verleden wel succesvol op de Hue bridge hebt gehad.