Ik heb hier geen problemen mee. Ik heb sinds kort nu deze opzet:
IKEA plafondlamp met 3x GU10 in 1 groep in de Tradfri App - Kamer 1 groep 1 + dimmer
IKEA plafondlamp met 3x GU10 in 1 groep in de Tradfri App - Kamer 1 groep 2 + vijfknops
IKEA plafondlamp met 3x GU10 in 1 groep in de Tradfri App - Kamer 2 groep 1 + vijfknops
1x E27 - Kamer 3 + vijfknops
1x ledstrip in keuken + vijfknops
De groepen zijn nu gedefinieerd in de IKEA TRADfri smartphone app en Bridge. In de Homey spreek je de groep aan en niet de individuele lampen, dus als de groep een signaal krijgt dat ze uit moeten, gaan ze zeker alle 3 uit, hier nog geen problemen in kunnen ontdekken, stabieler dan direct de lampen op de Homey.
Homey zend via ethernet signaal naar Bridge en die draadloos naar de lampen. Soms kleine vertraging, maar ze gaan aan en uit.
De 12x GU10 kun je dus groeperen (in de Tradfri App/Bridge), of individueel laten.
Mij plafondlamp kan lokaal bediend worden via de afstandsbediening door ons en via de Homey worden gestuurd. Bij de Kamer 1 met 2 plafondlampen (groepen) gebruik ik een z-wave PIR van NeoCool om te bepalen of er nog iemand aanwezig (beweging in de afgelopen x minuten) is en zet het licht uit en dat gaat goed, geen problemen mee.
Zonder bridge had ik ook een lamp die regelmatig niet wilde c.q. verbinding kwijt was.
Als laatste heeft de Bridge het grote voordeel dat als er nieuwe firmware beschikbaar is voor lampen, dimmers of de 5knop dan worden die automatische geladen.
App is de App op de telefoon van IKEA.
Tegenwoordig doet IKEA ook aan online verkoop met bezorgen, dus een Bridge kost 32,95 + 2,99 verzendkosten.