Tradfri of zigbee netwerk instabiel

Ik heb nu een aantal 4 RC’s geprobeerd en zit inmiddels op 5.0, maar het tradfri en of zigbee netwerk blijft zeer instabiel; lampen die niet werken; time outs.
Enige wat helpt is een dagelijkse 15min power off of een software reset. Iemand tips?
Wellicht heb ik teveel tradfri devices? Ik heb 26 routers (lampen, meeste gu10), 1 coordinator (homey zelf) en 1 end device (bewegingsensor).
Ik heb geen tradfri versterkers, is dat nodig?
Ook heb ik de tradfri verbindingshub niet, is dat nodig?
Dank voor het meedenken!

Heb je al een Zigbee reset gedaan? Met zoveel lampen heb je geen versterkers nodig, en de verbindingshub in principe ook niet.

Nee, omdat ik heb gelezen dat ik dan alle lampen opnieuw moet instellen. Of klopt dat niet?

Ja, als je een reset doet moet je ze opnieuw instellen. Misschien dat je na een reset wel een backup terug kunt zetten om dat te voorkomen, maar daarvoor moet je even het forum doorzoeken of dat klopt.

Andere gebruikers met Zigbee-problemen hebben ze weten op te lossen met een Zigbee reset.

Helaas heeft de zigbee reset met backup herstel daarna niet geholpen

Het zou goed kunnen dat het alleen fatsoenlijk werkt als je niet vanuit een backup werkt, dus reset en daarna weer alle apparaten opnieuw (handmatig) toevoegen.

Maar voordat je daarmee begint kun je ook eens contact opnemen met Athom via support@athom.com, misschien dat zij de gouden tip hebben.

Hier ook veel instabiliteit met Tradfri RC buttons. In woonkamer doen ze het goed. Maar op slaapkamer tijdje goed & dan weer niet. Als ik die button mee naar woonkamer neem, doet hij het ook niet (meer).

Dit ondanks Tradrfri versterker op slaapkamer en Homey Bridge in satteliet modus op zolder.

Naast Tradfri buttons overigens Vindstrika luchtkwaliteit (doet het prima & stabiel), en Fyrtus rolgordijenen (doen het na aankoop van Homey Pro en Bridge ook 2 weken stabiel).

Omdat de buttons zo instabiel zijn, ben ik overgestapt naar Aqara minibuttons. Die hebben in zelfde periode met Homeys veel stabieler gepresteerd.