Transition time Philips heu lampen werkt niet meer

Gisteren ben ik geupdate naar V2.0.4 en ik gebruik de app Philips heu ZigBee voor al mijn lampen te schakelen zonder de bridge.

In versie 1.5.13 had ik die mooie transition time van 1 sec voor de lampen langzaam aan te laten gaan en uit te laten gaan, maar in V2.0.4 werkt dat niet meer zo best, voor het uitgaan werkt het nog maar voor hat aangaan is het een flits en aan, ik alles nagekeken of die 1 sec er nog instond dan was nog zo, vannacht er even uit geweest en ik loop de gang in en dan schrik je toch wel even als dat licht zo aan flitst, dit moet ik toch wel oplossen.

Heeft iemand hier ook last van en hoe heb je het dan opgelost, of word dit opgelost in een nieuwere versie van de Philips heu ZigBee app.

Ik heb er gisteren al over nagedacht hoe ik dit moest oplossen, ik heb een oplossing gevonden en werkt ik zet eerst de lamp aan dat deed ik in de vorige versie ook en dan naar het dim level, maar nu eerst dim level 0 en dan pas het dim level waar de lamp op moet branden dus een kaartje meer toevoegen in de flow, maar ja wel op heel veel plaatsen dus alleen de belangrijkste gedaan, ik hoop toch dat het word opgelost zoals het in versie 1.5.3 werkte zonder dat extra kaartje naar dim level 0.

Ik ben er toch nog niet tevreden over, lampen aanzetten lijkt wel een 2 traps raket even omlaag en dan naar dim level dus nu wil ik eerst dim level 0 zetten en dan de lamp aan zetten en dan dim level wat ik nodig heb.
En ik weet niet hoe ik het moet oplossen wat ik doe met de lampen als ik een film kijk b.v. tv aan lampen dimmen van 80% naar 60 % tv uit lampen dimmen van 60% naar 80% hier zit nu ook die transition tijd niet meer in dus meteen floep ander dim level, dat ziet echt niet mooi uit ik vind het zelfs hinderlijk.

Heeft iemand hier een oplossing voor dan hoor ik het graag.

Dim level eerst op 0 zetten help ook niet en gisteren kwam ik er achter toen ik de tafellampen wilde dimmen dit ook niet werkt, normaal ging dat mooi geleidelijk aan zoals een lamp hoort te dimmen nu springt de lamp met stapjes naar een ander dim level, het ziet er niet uit.

@Fred heb je het al hier https://github.com/sebbebebbe/com.philips.hue.zigbee/issues gemeld? De app is gemaakt door iemand die geen Nederlands spreekt en mogelijk niet eens hier op het forum lid is.

Ok ik kijk daar eens heen maar de app is niet gewijzigd het begon toen ik de upgrade van homey deed naar V2.

Los van wat je gewijzigd heb, een functie in de app werkt niet, dan zou ik ook bij de app kijken.

Heb je deze https://github.com/sebbebebbe/com.philips.hue.zigbee/issues/71 ook gezien?

Kan je een screenshot van je flow posten?

Ik heb niks gewijzigd alleen upgrade van homey van V1.5.13 naar V2.04.
Ik gebruik de Philips heu ZigBee app V1.4.4 en mijn lampen zijn de type’s LTW001, LTW010 en LTW012, en daarom heen zeer veel flows.
de flow’s zitten zo inelkaar.

Deze flow’s gebruik ik voor al mijn lampen die gestuurd worden door een sensor

als
De bewegings melder gaat aan.
De helderheid is kleiner dan 14 lux.
en
De tijd is tussen 12:00 en 23:00 uur
dan
Zet aan
Dim naar 60 %
Verander naar temperatuur 60%
Set Boolean variable Lamp gang = true
Stop countdown timer.

als
De bewegings melder gaat uit
en
dan
Draai zandloper om gangsensor 20 sec

als
Zandloper leeg gangsensor
en
dan
Zet lamp uit
Set Boolean variable Lamp gang = false.

Deze flow’s gebruik ik voor al mijn lamper die ik hand bediend wil aanzetten of wil dimmen voor omhoog en omlaag.
heel simple maar werkt wel zijn gewoon de kaartjes van de heu lampen, knoppen zijn remotec 8 knoppen.

AAN en UIT
als
Scene is geavtiveerd Knop4 1x ingedrukt
en
lamp gang = false
dan
Zet lamp aan
Dim naar 100%
Verander naar temperatuur 20%
Set Boolean variable Lamp gang = true na 2 sec

als
Scene is geavtiveerd Knop4 1x ingedrukt
en
lamp gang = true
dan
Zet lamp uit
Set Boolean variable Lamp gang = false na 2 sec

DIMMEN
als
Scene is geactiveerd Knop4 lang ingedrukt (5x per sec.)en
en
dan
Zet relatief dim-niveau 10%

als
Scene is geactiveerd Knop8 lang ingedrukt (5x per sec.)
en
dan
Zet relatief dim-niveau -10%

Ik heb 2 van die remotec knoppen en daarmee dim ik alle lampen in het huis.

Wil je de echte screenschots zien die kan ik er vrijdagmiddag opzetten dan heb ik daar tijd voor.

Ik denk dat ik zeker zo 75 tot 80 flow’s heb om de lampen zo te bedienen.

En kan je niet de lamp gewoon alleen maar dimmen naar 60% i.p.v. hem eerst aan te zetten (springt naar % waar hij op dat moment was toen hij uit ging) en dan alsnog te dimmen?
En het is Philips Hue, i.p.v. heu.

Op welk punt de lamp ook staat neem b.v. 20% en ik wil hem omhoog dimmen dan springt de lamp is stapjes omhoog en niet meer geleidelijk aan omhoog dimmen, wil ik hem dan weer naar b.v. 10% of 20% terug dimmen springt de lamp weer in stapjes om lag en niet meer geleidelijk aan omlaag dimmen.

zo is het ook bij aanzetten door sensor lamp moet dan b.v. vaar 60% de lamp gaat als een 2 traps raket naar die 60% toe en niet meer mooi langzaam van 0% naar die 60% toe.
Ik heb mijn flows al gewijzigd in, eerst dim level op 0 dan lamp aan en dan naar dim level 60% maar helaas hetzelfde resultaat het lijkt weer een 2 traps raket en niet mooi langzaam naar die 60% daarvoor is toch die transition time van de Philips hue lampen voor, ik kan deze eens langer zetten 2 of 3 sec kijken wat er dan gebeurd, mijn homey is van 2017 en het heeft die ruim 1,5 jaar altijd perfect gewerkt maar na V2.0.4 dus niet meer.