Trigger wanneer Homey geen netwerk meer heeft

Mijn Homey gaat 2-3 maal per week offline en moet dan herstart worden, de flows blijven werken maar de app en push berichten werken niet meer. Dit probleem ligt al zeer lange tijd bij Athom echter er komt geen oplossing, los van af en toe (als je om een status update vraagt…) een reactie van sorry, probeer dit eens, wacht op volgende software release ect. Als ik langer dan een dag niet thuis ben moet ik dus een flow activeren die iedere dag mijn Homey reset. Is er een trigger die kan detecteren dat Homey geen verbinding meer heeft met de buitenwereld? Ik heb de Netwerk Controle app van Gabri van Lee geprobeerd maar die werkt niet meer (laatste update 2016)

Je heb een app van speed test. Die kan de snelheid meten. Dat doe je dan elke minut ofzo.
Zakt die onder de 1 MB ps. ( nagenoeg geen verbinding ) dan reset je de homey.

Tip voor het oplossen van je probleem. Misschien ten over vloeden maar probeer een patroon te vinden in wanneer dat die geen verbinding meer heeft. Dus elke keer als jij met je telefoon thuis komt. Of je vriendin enz.

succes

Voeg ook logging toe (papertrails of zo) wanneer je een trigger voor no network ingebouwd hebt.
Dan kan je terugzoeken wanneer je netwerk down is en wellicht relateren aan de oorzaak

Dank voor jullie suggesties. Inmiddels weer contact met Homey en in release 2.1.2 lijkt het probleem opgelost te worden. Is nu nog een experimentele release.

kan je aangeven of het probleem gerelateerd is aan bepaalde devices of apps die je gebruikt?

Nee, dat is het niet althans daar is geen bewijs voor. Door onderzoek van Athom is vastgesteld dat het zeer waarschijnlijk een DNS TTL issue is. In de komende release 2.1.2. zijn daar oplossingen voor. Dus even wachten totdat deze beschikbaar is (ik installeer niet de RC) en hopen dat het is opgelost.

Weet je wat ook werkt? Gebruik de screensaver waar Athom laatste tijd op wijst, voor het weer. Ik gebruik deze al langer (zo nieuw is deze niet, hij zat bij de introductie van Homey V2).

Wat er gebeurd als Homey geen internet heeft, is dat hij ook het weer niet kan ‘ophalen’, waardoor hij ook de screensaver niet kan ‘updaten’. Het gevolg is een regenboog screensaver. Aan de ene kant mooi om te zien, aan de andere kant betekende het voor mij dat Homey geen internet toegang meer had, en er dus weer werk aan de winkel was.

Bij mij is het vollopen van het geheugen grotendeels verholpen en zie ik weinig regenbogen meer…

Dat is precies hoe ik het visueel opmerk als Homey weer offline is. Maar dit kan je niet gebruiken als trigger in een flow en dat is wat ik bedoel…