TuneIn station casten op Google home

Hi Allen,

Het kan aan mij liggen, maar ik krijg vaak een foutmelding als ik in een flow “cast een TuneIn station “ gebruik. Soms doet die het een tijdje, en dan valt die weer eruit.

Ook heb ik vaak dat als ik een flow wil maken en de optie “cast een TuneIn station” gebruik, dan krijg ik “geen resultaten”. Ook de zoekfunctie levert dan geen resultaten op.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Oude thread, maar ik ondervind soortgelijke issues. Het maken van een flow om een tunein een zender te laten afspelen gaat prima, maar de flow doet niets. Er hapert iets bij het doorgeven van de tunein zender naar de Google Home Speaker. Google Home laat wel zien dat er iets gecast wordt, maar niet wat. Er is ook geen geluid hoorbaar. Terwijl de mondelinge opdracht via de Google Assistent prima werkt “Tunein Radio x”. Flows maken met Tunein lijkt dus onmogelijk…

Same here, kan flows maken met TuneIn en krijg nergens melding dat er iets fout loopt maar geen geluid. Iemand een idee? Rechtstreeks op de Google home toestellen werkt alles zonder problemen.

Yes! Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou het liefste met spotify aan de slag gaan op de speakers. Maar heb alleen maar Google Home speakers staan (tot nu toe).

Niet zo’n fraaie oplossing: cast een URL.
Zoek deradiostation op en kopieer de link in “cast een url”.

Na dat sinds vorige week cast een tunein station niet meer werkt op mijn nest mini’s gebruik ik nu ook cast een URL en dat werkt wel goed.

Via Bose Soundtouch speaker lukt het wel om te luisteren naar TuneIn.

Zowel casten radio of filmpje van YouTube werken beide niet. Radio op Philips werkt niet. Video casten op nieuwe Chromecast werkt ook niet.

Zelfde probleem hier als radio stuur ik ook een URL naar Chromecast. Tuneln vind niks.

Van de week update gehad van Chromecast en hoppa het werk weer :slightly_smiling_face:

Je bedoelt de app?

Ja ik kreeg ineens een update van de ahtom Chromecast app naar 5.1.0 en toen gelijk proberen of het werkte en ja hoor het werkt weer ik kan weer gewoon zoeken in tuneln ook op de radio kaart die werkt ook.

Maar volgens mij gaat het op dit topic over Google home dan weet ik het niet.

Het opnieuw laten afspelen via Google home lukt wel. Ik heb google home gevonden als chromcast apparaat. Deze kun je naar ieder gewenste station casten. image

Het lukt mij alleen niet om uit te vragen of deze aan het spelen is. Het lijkt wel of Google home niet wakker is. Als deze 's morgen al een keer is opgestart lukt het wel. Dat vraag ik het uit als. image

Nu ben ik genoodzaakt om het via zelfgemaakte variabelen uit te vragen. Dit moet toch anders kunnen.

Bij mij werkt het gewoon?
Ik heb wel ontdekt dat ondanks de Nest afspeelt het resultaat toch negatief kan zijn.
Dit heeft te maken met op welke speaker jij de cast start.
Ik start bv op de Nest Hub een cast naar de Nest Hub en twee Nest speakers (een groep).
De Nest hub geeft een positief resultaat, de twee speakers geven een negatief resultaat ondanks dat er toch geluid uitkomt.

FlowNest

Toevallig ben ik hier ook net mee aan het stoeien. Mijn plan is om, als Rob en Carolien volgende week van NPO Radio 2 naar Veronica gaan, automatisch om 14:00 (even aangenomen dat ze daar hun programma op diezelfde tijd hebben) naar Veronica te switchen en om 16:00 weer terug voor Ruud de Wild. :slight_smile:
Maar dit alleen als Radio 2 ook al speelde om 14:00. Als dat niet zo is (omdat we bijvoorbeeld zelf iets anders hadden aangezet of juist geen muziek), moet er niets veranderen.
Oftewel:
Als: tijd = 14:00
En: chromecast is aan het spelen
En: ‘Track’ = ‘NPO Radio 2’
Dan: cast TuneIn station ‘Radio Veronica’

En:
Als: tijd = 16:00
En: chromecast is aan het spelen
En: ‘Track’ = ‘Radio Veronica’
Dan: cast TuneIn station ‘NPO Radio 2’

Helaas kreeg ik dit niet werken: hij leek het wel te doen, maar op de Mini werd niets anders afgespeeld dan er al speelde (gisteren was het helemaal verwarrend, maar bleek zowel Radio 2 als Veronica hetzelfde nummer te spelen :slight_smile: ).
Hierop heb ik de Mini gereset en opnieuw geconfigureerd. Nu kan Homey wel een radiostation starten, maar ging de check 'En… is precies ’ nog wel eens mis.
Nu blijkt dat wanneer je het volume verandert via de Homey-app, de track ook wordt aangepast naar ‘Homey’ in plaats van het spelende radiostation.

Sinds kort is er nog een heel vreemd probleem bijgekomen. Ik start de muziek normaal gesproken altijd via spraak “Hey Google, speel Radio 2”. Om 14:00 schakelt Homey dat (vaak) netjes om naar Veronica.
Om 16:00 schakelt Homey weer terug naar Radio 2, maar vanaf dat moment spelen beide zenders door elkaar! :face_with_raised_eyebrow:
Op zich grappig voor een keer, maar uiteindelijk niet heel praktisch. Ik vraag me echt hoe dat uberhaupt mogelijk is… Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Het spelen van 2 zenders door elkaar heb ik ook wel eens gehad. (Eigenlijk was dat 2 dezelfde zenders met een ms vertraging.)
Zie hier
Het bleek uiteindelijk dat de flow die de zender starten 2x gelijktijdig werd aangeroepen.
Als 2 streams heel kort achtereen worden gecast is het blijkbaar mogelijk dat ze beide gaan spelen. (Met een sec. Vertraging lukte dat al niet meer)

Dus mijn tip: gooi er eens wat papertrail kaartjes in en check of je niet per ongeluk beide flows tegelijk opnieuw opstart.

Het klinkt inderdaad hetzelfde, maar ik heb al papertrails-logging toegepast. En daar zie ik dat elke flow netjes een keer wordt uitgevoerd. Bovendien is de tweede flow een kopie van de eerste en heeft de eerste dit probleem niet. Het enige verschil is dat de eerste (om 14:00) schakelt tussen een cast die gestart is door spraak (via de Google Home zelf) en de tweede (om 16:00) schakelt tussen een cast gestart door Homey.

Ik heb ook logging ingebouwd bij elke ‘track change’ van de Google Home. Daar zie ik wel wat vreemds rond 16:00:

Track changed: Artist: -, Album: -, Track: Homey
Track changed: Artist: -, Album: -, Track: NPO Radio 2
Track changed: Artist: -, Album: -, Track: Ready to play
Track changed: Artist: TuneIn Free, Album: -, Track: Casting: Er is maar een Radio 2
Track changed: Artist: Er is maar een Radio 2, Album: -, Track: TuneIn Free
Track changed: Artist: Er is maar een Radio 2, Album: -, Track: Er is maar een Radio 2
Track changed: Artist: Er is maar een Radio 2, Album: -, Track: Er is maar een Radio 2
Track changed: Artist: Er is maar een Radio 2, Album: -, Track: Coldplay - Higher Power
Track changed: Artist: Coldplay - Higher Power, Album: -, Track: Racoon

Het was me al eerder opgevallen dat de informatie niet heel erg eenduidig is. Dat maakt het ook lastig om te checken welke zender er momenteel speelt. Maar nu valt het me ook op dat er veel ‘changes’ gelogd worden waarbij er niets gewijzigd lijkt te zijn.

Wil je je flows delen?
Wie weet zien we er iets in

Ja hoor, geen probleem:


en