Tuya uitleg

Tuya, which is really just WiFi, is becoming more and more known to us. Now that such lamps are available at Action, I would like to try them. Homey recently has an app for that, though. To get the lamp working you have to fill in some data. A name, (it depends on what you want to call it yourself), the IP address, which is easy or to retrieve, but also a key and an ID. The last two are more difficult to find and there is no indication whatsoever (I did not find anyway) how you can find out those two. Perhaps a small guideline in the app how you get this would be welcome. Or are there some of your users who can help me on the right track. Thanks in advance.

1 Like

The app’s documentation points to these setup instructions.

1 Like

Gelezen en me rot gezocht, maar ik bekom niet wat wordt geschreven. Is blijkbaar een uitleg enkel geschikt voor Iphone gebruikers. Als het echt niet eenvoudiger kan dan is dit voor 99% van de gebruikers een nutteloze app.
Homey dan maar links laten liggen want met de Google Home hub is het enkel te Tuya app installeren, inloggen met je account en alle apparaten staan er en kunnen bediend worden.

Goed idee! Of die andere Tuya app via CLI installeren en hetzelfde doen. Gewoon inloggen met je Tuya/Smart account en hoppa, daar zijn al je Tuya devices.

1 Like

En nu ook in de App-Store!!

Hallo allemaal,

Mooie App van Rens, maar ik krijg het niet MEER werkend.
Alles heeft 1x gewerkt en na een herstart van Homey niet meer. ID en Key achterhaald, plug zit in Homey, maar energie uitlezen en bedienen lukt niet. Knoppen en energiegegevens zie ik, deze worden weergegeven als "-"jes.

Meerdere malen de plug verwijderd en procedure opnieuw gedaan, soms een rood uitroepteken. Homey ziet de plug wel, maar ik kan er niks mee.

Betreft de Neo SmartPlug 3600 watt.
De Tuya app is niet actief
IP adres klopt (statisch gemaakt)
connectend via 2.4 wifi
Plug is buiten Homey te bedienen met de Smart Life app.
De plug krijgt in de Smart Life mijn publieke IP adres, dat in homey ingeven werkt ook niet.
Installeer ik op Homey de Tuya Cloud app, (zoals hierboven omschreven staat) dan kan ik de plug toevoegen en aan/uit zetten, maar geen energiegegevens uitlezen.

Heeft iemand wat tips voor me?

Grt,
Olaf

Help? :slight_smile:

Probeer alleen ID en key in te voeren geen IP adres

1 Like

Hey Joshua,

Dat is de oplossing! Dankjewel zeg :slight_smile:
Het werkt nu perfect!

Grt,
Olaf

Heren,

het blijft erg lastig om een key te achterhalen met een iphone. heeft iemand hier tips voor ??

Is niet meer nodig.
Er is nu een app, Tuya Cloud even uit mijn hoofd, deze kan je installeren op Homey.
Vervolgens log je in met de gegevens van je Tuya account.
Daarna zie je gewoon al je lampen, ledstrips enz enz.

Om na te gaan of het allemaal goed werkt, heb ik als test een Tuya ledstrips onder onze eettafel gemonteerd, en tot dusver feilloos.

1 Like

Hey Patrick,

Klopt, dit werkt… echter maar half.
Wanneer ik een smart plug koppel kan ik normaal deze bedienen, aan/uit en energiewaarden uitlezen.
Wil je dat met de Tuya Cloud app doen, kun je alleen bedienen, maar niet uitlezen…

Balen :frowning:

Dat klopt inderdaad.
Het is nog behoorlijk beperkt.
Moet ook zeggen dat ik maar 2 ledstrips heb van Tuya, deze doen wat de moeten doen.
Verder ben ik niet zo heel enthousiast over Tuya, en zeker niet over de Tya app. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb eigenlijk alleen de plugs waar ik tevreden over ben, zodra ik ze in Homey krijg… Grrrr
Achterhalen van de key is niet mogelijk. Maar wat nu?

Dit werkte voor mij

Patrick, Ik krijg me ledstrip via de tuya clound niet goed werkend.
1 kan de energie gegevens niet uitlezen.
2 als ik de strip dim en vervolgens weer naar vol vermogen zet blijft hij hangen in gedimde stand.
3 Ik kan de kleuren niet bedienen.

wat doe ik fout ?

@Robert_b89
Niks, dit krijg je volgens mij ook niet voor elkaar. Althans ik ook niet.
Eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik het ook niet interessant genoeg vindt om mij daar in te verdiepen. Heb er maar twee, die al met al 4 uurtjes max aan staan per dag.
De rest is allemaal van Philips Hue.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen hiermee.

Ik kan met die cloud app ook geen kleur bedienen.bij gewone smartlampen.
Alleen wat wit tinten maar dat werkt ook niet geweldig.
Ik denk dat de cloud app hier dus niet in voorziet?

Peter

1 Like

Probeer dit stappenplan eens als non-cloud oplossing om de Tuya lampen van de Action te koppelen.

Weet niet 100% zeker of het nog werkt omdat ik het zelf zo heb geïnstalleerd voordat die cloud oplossing er was (en alles hier nog altijd prima werkt).

ik vind het maar lastig zat, Ik heb totaal geen kennis van programmeer taal… Heb 2 smart sockets van LSC (Action) ik heb deze via de Tuya app werkend. Ook via Alexa kan ik ze bedienen maar hoe ik ze zie in Homey krijg is voor mij abacadabra… (heb wel de tuya app en tuya cloud app in Homey staan)

gr Stephan