Tuya uitleg

Is niet meer nodig.
Er is nu een app, Tuya Cloud even uit mijn hoofd, deze kan je installeren op Homey.
Vervolgens log je in met de gegevens van je Tuya account.
Daarna zie je gewoon al je lampen, ledstrips enz enz.

Om na te gaan of het allemaal goed werkt, heb ik als test een Tuya ledstrips onder onze eettafel gemonteerd, en tot dusver feilloos.

1 Like

Hey Patrick,

Klopt, dit werkt… echter maar half.
Wanneer ik een smart plug koppel kan ik normaal deze bedienen, aan/uit en energiewaarden uitlezen.
Wil je dat met de Tuya Cloud app doen, kun je alleen bedienen, maar niet uitlezen…

Balen :frowning:

Dat klopt inderdaad.
Het is nog behoorlijk beperkt.
Moet ook zeggen dat ik maar 2 ledstrips heb van Tuya, deze doen wat de moeten doen.
Verder ben ik niet zo heel enthousiast over Tuya, en zeker niet over de Tya app. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb eigenlijk alleen de plugs waar ik tevreden over ben, zodra ik ze in Homey krijg… Grrrr
Achterhalen van de key is niet mogelijk. Maar wat nu?

Dit werkte voor mij

Patrick, Ik krijg me ledstrip via de tuya clound niet goed werkend.
1 kan de energie gegevens niet uitlezen.
2 als ik de strip dim en vervolgens weer naar vol vermogen zet blijft hij hangen in gedimde stand.
3 Ik kan de kleuren niet bedienen.

wat doe ik fout ?

@Robert_b89
Niks, dit krijg je volgens mij ook niet voor elkaar. Althans ik ook niet.
Eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik het ook niet interessant genoeg vindt om mij daar in te verdiepen. Heb er maar twee, die al met al 4 uurtjes max aan staan per dag.
De rest is allemaal van Philips Hue.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen hiermee.

Ik kan met die cloud app ook geen kleur bedienen.bij gewone smartlampen.
Alleen wat wit tinten maar dat werkt ook niet geweldig.
Ik denk dat de cloud app hier dus niet in voorziet?

Peter

1 Like

Probeer dit stappenplan eens als non-cloud oplossing om de Tuya lampen van de Action te koppelen.

Weet niet 100% zeker of het nog werkt omdat ik het zelf zo heb geïnstalleerd voordat die cloud oplossing er was (en alles hier nog altijd prima werkt).

ik vind het maar lastig zat, Ik heb totaal geen kennis van programmeer taal… Heb 2 smart sockets van LSC (Action) ik heb deze via de Tuya app werkend. Ook via Alexa kan ik ze bedienen maar hoe ik ze zie in Homey krijg is voor mij abacadabra… (heb wel de tuya app en tuya cloud app in Homey staan)

gr Stephan

Je moet in de Tuya app een smart aanmaken voor je smartplug. Deze kan je dan weer in je flow selecteren als Tuya mood.

Of gewoon toevoegen aan Homey via add device->Pick Tuya cloud app->add plug.
Wel ff je gegevens invullen van je Tuya

Yep kan ook gebruik beide ivm kleuren van verlichting.

Is het ook mogelijk om direct vanuit Homey de kleur te veranderen zonder een smart aan te maken?

Werkt voor geen meter (meer).
Na de laatste updates ben ik de Tuya WiFi switches kwijt in Homey.
Opnieuw scannen werkt niet, er wordt niets gevonden, de tuya app zelf staat alles in en werkt.
Alles opnieuw opstarten geeft ook geen verbetering, ongelofelijk maar de goedkoopste KaKu switches werken 100x beter…

@Jvdongen Misschien heb je iets aan deze uitleg. Is wel in het Engels🙃

Account & Koppelen

Tuya apparaten aansturen die niet in Tuya Cloud gekoppeld kunnen worden

1 Like

Hoi Peter

Dankje voor jouw reactie.

Ik heb uiteindelijk mijn Tuya account opnieuw ingesteld, nu wordt weer 1 switch gevonden, de 2e die in Tuya wel zichtbaar is en werkt krijg ik met geen mogelijkheid gevonden in Homey.

Ik heb foto’s gemaakt van de switch, misschien weet je er iets op, anders ga ik voor deze oplossing weer terug naar de Kaku switches.
Het is om de buitenverlichting van de overkappingen te schakelen, meer niet, zitten ook binnen dus vocht is geen probleem.

Groet, Jacques.

deze tool op youtube heeft mij geholpen aan de key + ID, alles netjes naar excel.

Hoopelijk komt de kerstboom e.d. van de action ook snel in de app. Het zou leuk zijn als ik de scene dan ook kan besturen met de homey. Iemand enig idee als dit nog in de planning zit of hoe ik dat kan doen?

Om hier even op in te haken.

Zojuist via de Tuya app als met de LSC app een account aangemaakt.
Via de app in Homey naar configureer app gegaan.

Maar ik moet daar zoveel invullen, hoe kom in aan die gegevens?
Ik kan nou niet zeggen dat ik het allemaal heel gemakkelijk vind werken dat Homey, en sta inmiddels op het punt om de lampen etc terug te brengen naar de Action.

Mvg. Kevin.

Als je de tuya cloud app bedoeld, hier staat alles exact uitgelegd.