Tuya wifi switch module

Na de Honeywell EVO wil ik nu een aantal tuya wifi switch modules toevoegen aan homey. Het lukte me om ze in de app van tuya te zetten dus het werkt. Maar hoe krijg ik ze in homey?

Er zijn 2 apps beschikbaar die je kunt gebruiken:
Via de Athom store kun je https://apps.athom.com/app/nl.rebtor.tuya installeren
Of handmatig https://github.com/jurgenheine/com.tuya.cloud.
De eerste app kan je apparaten lokaal aansturen, de andere werkt alleen via een api en heeft altijd internet nodig. De tweede app staat (nog) niet in de app store en zal dus handmatig geïnstalleerd moeten worden via de command line, zoals beschreven op de github pagina in het Engels. De andere app kun je makkelijker installeren, maar het configureren is daar weer lastiger.

1 Like

Wat is het verschil tussen deze twee, behalve de maker :grinning:

Dat de ene app makkelijker te installeren is en moeilijker apparaten toevoegen.
De andere is moeilijker te installeren en makkelijker apparaten toevoegen.

2 Likes

@Jurgen_Heine
Krijg melding : Error: Get accesstoken failed. Usrname or password error!

Opgelost: is wachtwoord van athom account :wink:

1 Like

Hoe kan je de tuya app configureren zodat ik mijn wifi energiemeter/stopcontact kan gebruiken? Hij is geïnstalleerd op mijn tuya smart app en daar werkt hij perfect. Maar bij installatie in tuya (niet tuya cloud) onder Homey vraagt hij id, key naam en ip. Ip en naam zijn geen probleem, maar die key en id…
Thx

De uitleg staat hier en is niet makkelijk!

Alles wat ik moet doen in iot.tuya.com is mij (denk ik toch) gelukt. Maar die CLI, is dat iets wat ik moet installeren of is dat gewoon onder DOS?
Edit: cli installeren is mij nu ook duidelijker geworden. Nu beginnen aan het moeilijke werk.
Edit2: Volgende stappen heb ik ondernomen. Ik heb de GIT for Windows geïnstalleerd maar als ik daar een commando intik krijg ik een foutmelding.: command not found. Wat doe ik verkeerd?
All methods below require you to install the CLI tool before proceeding.

Install it by running npm i @tuyapi/cli -g . If it returns an error, you may need to prefix the command with sudo . (Tip: using sudo to install global packages is not considered best practice. See this NPM article for some help.)

Listing Tuya devices from the Tuya Smart or Smart Life apps (highly recommended)

This method is fast and easy. If you’re having trouble manually linking your device with the below method, we recommend you try this. All devices that you want to use must be registered in either the Tuya Smart app or the Smart Life app.

  1. Follow steps 1 through 4 from the “Linking a Tuya device with Smart Link” method below.
  2. Go to Cloud -> Project and click the project you created earlier. Then click “Link Device”. Click the “Linked Devices by App Account” tab.
  3. Click “Link devices by App Account” and scan the QR code from your smart phone/tablet app by going to the ‘Me’ tab in the app, and tapping a QR code / Scan button in the upper right. Your account will now be linked.
  4. On the command line, run tuya-cli wizard . It will prompt you for required information, and will then list out all your device names, IDs, and keys for use with TuyAPI. Copy and save this information to a safe place for later reference.

Niemand?:sob: :grinning:

Blijkbaar niet.
Ben hier ook al mee bezig geweest, maar dan onder Linux (niet echt succesvol).
Ik ken “Git for Windows” (nog) niet, dus daar kan ik je niet veel over vertellen.
Je geeft aan dat je geen commando’s kan uitvoeren in Git for Windows. Is de installatie van Git for Windows wel goed gegaan Aan-de-slag-Git-installeren

ould you point me to “Linking a Tuya device with Smart Link” as I am struggling to get some tuya kit to play nicely. :sleepy:

Gelukt!!!

Alle tuinlampen, stopcontacten enz die ik in Tuya smart had staan in 1 x naar de Homey
Geweldig en verbaast dat het gelukt is.

Bedankt voor de tips hier te lezen en uit te proberen
Wel een beetje doordrammer en veel uithoudingsvermogen zijn en hebben.

Wat heb je gedaan dan? De Tuya app of de Tuya Cloud app gebruikt?
Met Tuya Cloud is het vrij eenvoudig imho

Hallo Peter,

Ja wat heb ik gedaan, inmiddels alles denk ik.
Maar als laatste dit;

Heb in eerste de tuya cloud app gedownload en geïnstalleerd en daar twee items geïnstalleerd met name 1 rolluik en 1 stekker en hierbij helemaal geen problemen mee gehad.

Daarna de app tuya Cloud geïnstalleerd in de Homey en vervolgens de juiste instellingen gedaan (e-mail en wachtwoord)
En daarna die toestellen geprobeerd toe te voegen in Homey maar dit lukte niet.
Ik heb meerdere keren hier een vervolg aan gegeven, en bijna de hoop opgegeven.

Na een paar dagen weer geprobeerd, de toestellen toe te voegen.
En hij pakte nu de toestellen die ik nog had staan op de tuya smart app op en je kon kiezen welke geïnstalleerd moesten worden. Dus niet die ik had geïnstalleerd op de tuya cloud app.
Alle 5 overgebleven rolluiten en 15 stuks tuinlampen toe kunnen voegen op de Homey app.

Vwevolgens heb ik de rolluik die ik had geïnstalleerd op de tuya cloud app, terug geïnstalleerd op de tuya smart app + een stekker.
En ook die nogmaal in de Homey toegeveogd.

Dit alles zonder problemen, of iets dergelijks.

Groetjes Otto

1 Like

Hallo,

IK ben er nu klaar mee. (denk ik)

Alle lampen, rolluiken enz. nog steeds te zien in de Homey, maar die zijnet meer te bedienen via flo’s b.v.
Via de Phone (Tuya smart app) allemaal te bedienen geen probleem. Net als vanouds!

Heb de App in homey (Tuya cloud) opnieuw opgestart en zelfs opnieuw geïnstalleerd, wel zie ik alle toestellen maar net als eerder niet te bedienen!
Heb het inmiddels maar opgegeven om dit via Homey te gaan bedienen en doe dit zoals de tuinlampen gewoon via de Phone.
Die gaan aan met de zon onder en gaan om 23:30 uur uit.

Voor de rest gaat alles goed en werkt alles naar behoren (lampen, beweging melders, deurbel, deursloten, schakelaars enz. gekocht bij Ikea, Lidll en Robbshop) allemaal goed via Homey
Dit zijn allemaal Zigbee en/of Z-wave producten.
De Wifi lampen (tuin) en de rolluiken werken niet, of beter gezegd ik krijg het niet werkend via de homey.

Ik was eigenlijk al van plan om geen Wifi producten te kopen maar dit bevestigd mijn mening alleen maar.

Groetjes Otto

Hier heb ik hetzelfde probleem, rolluiken in Homey krijgen lukt wel, maar ze aan de praat krijgen lukt niet. Iemand bij wie het wel lukt?

Heb je ze vooraf gekalibreerd middels de Tuya smartphone app?

Ik weet niet wat je bedoeld met kalibratie :woozy_face:

In tuya krijg ik zo’n bediening scherm:

In Homey krijg ik echter een volledig ander bedieningsscherm:

Ook bij de instellingen van Homey vind ik de oplossing niet:

Geen enkele optie levert een gepast bedieningsscherm.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Ja ik bedoel dat je (meestal) eerst de “open” en “dicht” posities moet instellen via de Tuya smartphone app.

Ik weet niet wat je nu wel of niet hebt geprobeerd, negeer onderstaande als je dat al wist:
Het Homey bedieningsscherm is een schuifregelaar, daarmee kun je het rolluik bijv. 80% open zetten, of 20%.
0% is dan dicht, en 100% helemaal open.
De icoontjes boven en onder zijn de “open” en “dicht” knoppen.

In de Tuya app werkt de ‘openen’ en ‘close’ alsook de ‘stop’ knop perfect, het kalibreren, heb ik uiteindelijk gevonden onder de vermelding ‘trip time’ in bovenvermeld geval 16 seconden.

In de Homey app reageren de rolluiken niet op de schuifregelaar noch op de ‘open’ en ‘dicht’ knoppen.

Geen idee hoe ik deze kan doen werken, zoals eerder gezegd, het wijzigen van type (zonnescherm, gordijnen, etc…) brengen ook geen aarde aan de dijk.

Ik blijf zoeken, alvast bedankt Peter.