TV Lift Fibaro aan/uit probleem

Beste Johan,

Mede dankzij deze post heb ik dezelfde tv lift en dezelfde Fibaro switch gekocht. Dit omdat ook mijn tv lift met mn telefoon wil bedienen.

Nu heb ik alles aangesloten zoals in de aangegeven post is aangegeven je hebt beschreven en ook mijn Homeny ziet mijn Fibaro. Ik heb alleen het volgende probleem:

ik heb 2 flows aangemaakt.
1 flow AAN = 20 sec naar boven
1 flow UIT = 20 sec naar beneden

Maar als ik mijn flow AAN start gaat mijn tv dus 20 sec lang omhoog echter springt hij daarna gelijk weer op uit en gaat hij 20sec lang weer naar beneden. Ik krijg het maar niet voor elkaar om hem na het aan gaan niet automatisch op de uit stand moet gaan.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

Kun je je flows hier ook even posten, dan kunnen we zien wat je fout gedaan hebt.

Ja sorry die vergeet ik nu. hierbij als nog de flows en apparaat (Fibaro Relay Switch schakelaar (2 x 1500W) ) instellingen zoals ik ze nu heb.

Was ik al bang voor, Je moet in de ALS kolom niet zetten “Switch Aangezet” of “Switch Uitgezet” maar gebruik het kaartje “Deze flow is gestart”
image

Let wel op, er is nu geen beveiliging tegen verkeerd gebruik, als je op Omhoog drukt en binnen 20 sec. Omlaag dan heb je een probleem met je motor.

Automatisch UIT Relais 2 heb je ook niet ingesteld op 20 sec. zo te zien.

Hier heb ik een voorstel met beveiliging, zonder de Time-out instelling in de Module:


1 Like

Bedankt voor je snelle antwoord!! Ik ga het morgen avond gelijk proberen!!

het werkt… Super bedankt!! Zonder jou was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen!!

1 Like