TV, Mediabox, Apple tv apart koppelen en/of via andere optie(logitech harmony in dit geval)

Ik heb een samsung tv, en een Ziggo mediabox XL(horizon) en apple tv. Ik vraag me af hoe je dit nu het beste kunt koppelen aan Homey. Is het slim om deze allen individueel te koppelen aan Homey(als dat kan tenminste) of zoals ik het nu heb, is ook een goede oplossing?, te weten via activiteiten via Logitech harmony. Alles is gekoppeld in homey, kan apart de zenders selecteren, het geluid regelen, aparte activiteiten voor opstarten tv, ziggobox, blueray speler, apple tv. Ook gekoppeld aan Google Home en Alexa. Wat is wijsheid? Heb de homey net, probeer een beetje te kijken hoe ik homey het beste kan opzetten.

Ik heb het via de Harmony gekoppeld en dat werkt voor mij uitstekend. Indien ik een activiteit start op de Harmony AB gaan netjes de lampen etc naar de juiste stand. IR commando’s sturen kan de Harmony (m.i.) beter dan Homey.
Maar het hangt natuurlijk sterk af van hoe je eea wilt inregelen.

1 Like

Ja, ben op zich ook tevreden met die koppeling via Harmony:-) alles valt ook te benaderen, eigenlijk voor licht gebruik ik de harmony nauwelijks, al is de koppeling er wel met Philips Hue. Het is meer een beetje kijken hoe andere gebruikers er in staan.

Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Lampen gaan bij mij via Homey. De trigger is activiteit gestart.

Ik gebruik de Harmony ook voor veel, maar voor de Ziggo mediabox xl gebruik ik de Horizon TV Settopbox app van Jorden Chamid omdat deze in een kast staat.

1 Like

Ook ik gebruik de activiteiten via homey. Het mooie is dat de database van logitech ook apparaten ondersteund die homey (nog) niet ondersteund. Ook heb ik de ziggo mediabox in een gesloten kast en die werkt (tegenwoordig) perfect met logitech samen(Hub in dezelfde kast) Best of both worlds. Mijn nest thermostaat kan zowel via homey als logitech worden gebruikt en kan bii logitech weer als sensor dienen(away/home status).

2 Likes

Die probeer ik te installeren maar krijg foutmelding : this app is incompatible with homey pro

Bij mij is ie meegegaan in de migratie van 1.5 naar 2.0. Wellicht dat hij nog via CLI te installeren is.