Tv zenders starten via stem opdracht. Een flow voor elke zender?

Een groot deel van mijn tv zenders zijn vastgelegd in logitech harmony als activiteit. Als ik via homey stem opdrachten wil geven ontkom ik er dan niet aan om per zender een flow aan te maken of kan dit slimmer/anders?

Dit is wel zoals ik het heb gedaan ja

1 Like

Ok, dank Peter, gaan we ermee aan de slag:-) Is er bekend na hoeveel flows Homey trager gaat worden? zal wel niet zomaar gebeuren neem ik aan.

Nee hoor, dat gebeurd niet. Ik heb alles dubbel, ook voor in de slaapkamer. Iemand zei iets specifieks als trigger bijvoorbeeld NPO1 woonkamer.

ok, mooi. Ik heb ook een hoop gekoppeld via ifttt, richting Alexa, en google home, nu nog in homey dus, ga later wel kijken wat ik los kan koppelen. Homey wordt de basis. IFTTT in flows via homey moet ik nog bekijken hoe dat werkt.

1 Like

Maak jij gebruik van een vertraging in dergelijke flows. Ik probeer een zender te starten met een ASK homey opdracht richting Google Home. Die opdracht is gekoppeld aan logitech harmony. Als ik de stem opdracht geef wordt het HDMI kanaal gekozen, maar uiteindelijk wordt de zender niet gestart. Rechtstreeks via logitech harmony werkt het wel, dus dan zou het probleem in de flow moeten zitten.

Als je het op die manier doet zou ik het wel met een vertraging proberen. Heb je op de testknop gedrukt om de flow te testen. Ik gebruiik soms ook vertragingen. Bijv: zet npo1 op: en tv is aan, dan naar kanaal 1, anders zet tv aan en ga naar kanaal 1 met vertaging van 5 sec. Dat is gewoon even testen hoe lang je tv nodig heeft om het volgende signaal te kunnen verwerken.

1 Like

Ja het zit niet in de vertraging denk ik. Later werkte het weer wel, nadat ik handmatig eerst een andere zender had gekozen. En nog een paar flows had gemaakt. Maar niet altijd. Waarom ben ik nog niet uit. Je zegt als je het op die manier doet? Heb jij een andere methode dan?

Ik gebruik de harmony app onder meer om een activiteit te starten, het volume te regelen en van ingangen te switchen. Voor het wisselen van kanalen gebruik ik de Horizon app van Jorden Chamid. Daar kan ik bijvoorbeeld intypen: Ga naar kanaal 133. Kan vanaf hier dus niet reproduceren waar het bij jou niet goed gaat. In mijn slaapkamer gebruik ik wel vertragingen. Bijvoorbeeld stuur commando 1, stuur commando 2 na 1 sec en stuur commando 0 na 2 sec. Dat was bij mij gewoon even vogelen om te kijken hoe het werkte. Voor beide geld bij mij dat het kanalen wisselen via wifi gaat. Wellicht dat andere leden nog suggesties hebben?

ok. ik gebruik naast de activiteiten om de tv en apple tv op te starten, het ook om tv zenders op te starten. Dus elke zender(nou ja de favorieten) staan als activiteit ingesteld. Ik start ze dus met stem opdracht, via (hey google, ask. of eventueel Alexa). Wil zoveel mogelijk via voice opdrachten hebben ingesteld.

Zou dus wel moeten werken…

ja:-) de Jorden Chamid app werkt bij mij niet, niet voor Homey 2.0, heb wel de andere geprobeerd de Ziggo Horizon SetTopBox IR maar als ik daar Set Channel kies, gebeurd er niks. De box lijkt überhaupt niet te reageren op de Horizn SetTopBox IR app, dus vrees toch de door jou genoemde app nodig te hebben.

Wellicht de devoloper een berichtje sturen of hij nog via CLI te installeren valt. Bij mij is ie meegegaan in de migratie van 1.5 naar 2.0 en werkt prima

CLI ken ik niet. Heb wel een berichtje geplaatst bij de betreffende app.

Dat is buiten de appstore om installeren. Kun je voldoende over vinden hier op het forum

Naast de activiteiten worden de afzonderlijke apparaten ook toegevoegd in Homey. Daarmee kun je rechtstreeks ir signalen vanuit de hub laten versturen. Daar zou het toch mee moeten lukken.

Ok dank, zal ik eens verder bekijken, ik heb wel zoiets gezien maar toen kon ik maar 1 getal intikken dacht ik.

Ok. Mogelijkheden genoeg zo te lezen

En ja, inderdaad ik zag ook de mediabox die gekoppeld is via harmony, maar kon daar geen zender nummer kiezen. Ik ga het eens nog eens bekijken gebaseerd op je flow.

Zal wel via je mediabox moeten gaan denk ik