Tv zenders starten via stem opdracht. Een flow voor elke zender?

De mediabox selecteer ik, dan kies ik Send command. Kies control group . Kies NumericBasic dan Command en dan zie ik onder elkaar 0 t/m 9. Maar kan hier maar 1 getal kiezen toch? Of is het de bedoeling dat ik er nog meerdere cards onder zet, voor de andere getallen.

Yep. Gewoon kaartje eronder. Hij zal dan achter elkaar de commando’s versturen. Je hebt wel kans dat je er een vertraging van een seconde op moet zetten. Dat is gewoon even testen.


Zoiets dus

1 Like

Ja inmiddels getest, het is wel leerzaam, je moet inderdaad eerst in opdrachten lerend denken, je toetst dus 4 2 1 in bijvoorbeeld, dan heb je dus 3 kaartjes nodig. Dat ging mis, toen vertraging in gebakken , maar dat stond blijkbaar ook verkeerd, omdat ik dacht hij pakt de volgorde van hoe de kaartjes staan. Maar logischerwijs is het die vertraging die bepaalt. Een en ander aangepast en toen ging het goed. Top. Nou nog een keuze maken hoe ik het verder ga doen. Je kan geen stem opdrachten rechtstreeks meer geven aan de homey he? Dat moet via Google Home of Alexa. Vraag het even voor de zekerheid, omdat wanneer je de taak handmatig start via de flows optie,en je koppelt er een say kaartje aan, homey wel met voice reageert

Ik heb zelf voice via homey helemaal uitgeschakeld, maar als je een 2018 of ouder versie hebt moet het nog wel werken. Via google assistent zeg je gewoon hey google vraag homey npo1. Je kunt in je flow ook nog een kaartje met spraak toevoegen. Bv NPO1 wordt opgezet.

2 Likes

Heb geen oudere versie, ik probeer dat ASK homey te vermijden, maar dat gaat het niet worden ben ik bang:-) via Google Home en Alexa ook niet. Er is wel een skill van voor Alexa maar daarbij kan je volgens mij weer geen flow starten. Dan kom je op de oudere skill uit, waarbij het ook weer ASK homey wordt. In het Engels wordt dat nog wel eens aangezien voor ASK harmony wat de nodige foutmeldingen geeft uiteraard.

Het is wel te vermijden met gbridge icm met mqtt client en mqtt hub. Dat is een behoorlijk technisch verhaal, maar werkt goed. Binnenkort komt als het goed is ook verdere intergratie met homey, dus dan is het vraag homey ook verleden tijd. Flows starten kan alleen wanneer je een virtuele schakelaar als trigger gebruikt.

Ok, dan wacht ik daar wel op:-) voorlopig heb ik nog wel wat flows te maken. Dank voor je geduld en hulp.

Graag gedaan!

Inmiddels krijg ik binnen de NEXT box van Ziggo, dus krijgen we weer nieuwe uitdaging:-) maar zal nog wel even duren eer dit te koppelen valt aan Homey en/of Logitiech

:grimacing:

1 Like

De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo/Pace DCR-7111 of Arris DCX960).

1 Like

kijk mooi dat je dat al weet:-) kan ik wat mee, eerst maar eens de box ontvangen en installeren, zal wel volgende week worden vrees ik. Post van zaterdag valt ook weg natuurlijk op koningsdag.

1 Like

Google doet wonderen😀

1 Like

Inmiddels geïnstalleerd, ook de next aan harmony gekoppeld, wat ik zou verwachten is dat de box apart zichtbaar wordt als device binnen homey, daar zie ik de box niet. Heb die harmony hub van Jeroen van Reenen reeds meerdere keren geïnstalleerd/verwijderd maar dat maakt het verschil niet. Kan wel flows maken om de tv zenders aan te sturen via de koppeling aan logitech harmony, maar wil graag ook de box apart kunnen benaderen, dus zonder logitech harmony, zoals met de ziggo mediabox XL, wel kon. Of heb ik toch nog een aparte app nodig voor de Next box? Die er nog niet is uiteraard. Of moet het gebruik van Logitech, waaraan de apparaten zijn gekoppeld genoeg zijn, om de apparaten apart zichtbaar te maken in Homey(als dat zo is, gaat er iets anders niet goed)

Apparaat toevoegen. Homey harmony hub kiezen. Dan voor device kiezen. Dan voor je hub kiezen, daarna moet de box zichtbaar worden om toe te kunnen voegen.

Top! Gelukt! Die laatste stap was ik even vergeten.

Wow, wat een verschil met die next box. Zoveel sneller, geen vertraging meer bij het kiezen van zenders gecombineerd met homey

Kannie wachten😀.

De Next is een verademing tov de Horizon boxen…!
Een app om de Next aan te kunnen sturen zou geweldig zijn!

3 Likes