Twee hue lichten tegelijk te bedienen

Nou ben ik al een tijdje bezig, maar krijg het nog niet voorelkaar. Ik heb de app virtual devices geinstalleerd en daar het apparaat hue lights geinstalleerd. Nu kan ik via dit apperaat alles doen wat ik met hue lights ook kan doen, alleen moet dit apparaat nog gekoppeld worden aan de twee lampen.
Ik neem aan dat dit via een flow gaat, maar het enigste wat ik bereik is dat ze nu aan en uit gaan. kleur veranderingen en dimbaarheid reargeerd niet.

Ik mis wat, maar wat, wat zie ik verkeerd, kan iemand mij hiermee helpen.

1 Like

Zijn beide Hue lampen al wel beschikbaar in Homey?
Dan is het eenvoudiger de app te installeren.

Maak daar een groep aan met alle capabilities van jouw hue lampen en selecteer daarna de twee Hue lampen die je tegelijkertijd wil bedienen.

Deze bedoel je waarschijnlijk: < group > App for Homey | Homey

Vervelende app om hier op het forum te zetten, door de haakjes verdwijnt de naam :slight_smile:

1 Like

Deze GROUPS app was bij mij inderdaad ook een van de eerste die ik installeerde gisteren. Al mijn lichten zitten netjes in groepen (woonkamer, eetkamer, slaapkamer e.d.) die prima in een flow aangestuurd kunne worden.

Wat ik irritant vind, is dat als ik 2 lichten in een groep zet dat ze na elkaar aangepast worden. Dus eerst gaat lamp 1 uit, daarna lamp 2.

Is er eigenlijk een optie om gegroepeerde devices echt tegelijkertijd aan te passen?

Ik weet niet of je rechtstreeks via Homey 2 Hue lampen tegelijkertijd in/uit kan schakelen.
Ik heb zelf een Hue Bridge en heb daar een scene op gedefinieerd. Als ik dan de scene via een flow zet, dan gaat alles tegelijkertijd aan in de kleur en intensiteit die ik wil.

Uitzetten doe ik wel lamp voor lamp, maar daar merk ik niet echt een vertraging (misschien een fractie van een seconde tussen de lampen)

Voor zover mij bekend heeft dit te maken met het aansturen van groepen via Zigbee. En dat hiervoor nog een rewrite nodig is in de Homey Zigbee core. De Hue Bridge kan dit zelf wel. Via die weg werk je dan bijvoorbeeld met een scène.

Het gaat om een setje tuinlampen en ik ben begonnen met twee lampen de rest koop ik er nog eens bij. Maar als ik in de tuin ben wil ik soms ook wel eens van kleur veranderen of scene. Zag nu wel dat mijn bridge er eigenlijk te ver vanaf staat. Misschien tweede bridge aanschaffen, afijn dat zien we dan nog wel. De group app is idd een mooie app.

Hmm, ik heb de bridge op een andere plek gezet en nu gaat het bijna goed. De lampen gaan aan en uit. De saturatie kan ik veranderen. Maar zodra ik kleur wil veranderen gebeurt er niets. De group gaat elke keer zelf terug naar saturatie. Als ik de lamp zelf bedien en daar de kleur verander, daarna weer op de group app dan kan ik wel de kleur veranderen. Maar de app zelf blijft op het saturatie scherm terug komen en tevens geeft hij niet de kleur aan die op dat moment aanstaat. Dus we gaan nog even verder.