Tweede Hue Bridge toevoegen aan Homey

Mijn huidige bridge zit vol en ik kan geen scenes meer toevoegen.
Kan ik een 2e bridge aan Homey toevoegen?

(Ik kies er bewust voor om te werken via de bridge en de lampen niet rechtstreeks op de Homey toe te voegen).

Dank je. Had gezocht met 2e bridge Hue en daar vond ik niks mee :wink:

En gebruik je ook alle scenes die je hebt toegevoegd??

Ja, geen probleem. Heb zelf al een tijd 2 Hue bridges draaien.
De ene regelt alle Hue op de begane grond en de tuin. , de tweede bridge voor de 1e verdieping en zolder.
Werkt prima en stabiel.
Kies voor de tweede bridge een ander zigbee kanaal dan de eerste bridge en Homey.

Het is een combinatie van lampen, sensoren en scenes.

Maar hoe voeg je de tweede bridge toe aan Homey?

1 Like

Als je hem in de originele philips Hue app hebt geinstalleerd dan zou de Homey Hue app hem moeten kunnen zien.
Bij het toevoegen van Hue devices in Homey krijg je dan vanzelf ook de keuze van de bridge.

1 Like

Hi Martin,

Ik had deze optie ook, maar nu na een update kan ik nog maar een HUE bridge zien en de keuze heb ik niet meer. Enig idee wat ik (eventueel) moet aanpassen.

Paul.

Welke versie Homey firmware en app versie gebruik je nu?
Ik heb Homey v5 ( de stabiele versie is net uit) en Philips Hue app test versie 5.0.3
Als je nog op Homey V4 zit moet je app versie 4.5.2 hebben.
Succes.
Groet Martin

Bedankt, zal V5 gaan proberen

Denk dan om de juiste philips hue app versie te installeren na de Homey V5 update.
Deze app versie zie je door /test achter de app URL te zetten.
Dit geld voor veel andere apps ook!
Veel gebruikers die naar V5 updaten melden dat de apps niet vanzelf naar de laatste versie updaten maar dat zal wel snel door Athom worden verholpen denk ik.

Thx, alles lijkt goed te staan (net updates gedaan) maar nog steeds geen 2e bridge. Vroeger werkte dat prima :-). Van weekend maar even opnieuw installeren, je weet nooit. Bedankt voor de info in ieder geval,

Paul.

Weekend duurt te lang, opnieuw ‘geïnstalleerd’ en de keuze tussen de ‘bridges’ werkt prima nu … nogmaals dank :slight_smile:

Wat heb je dan opnieuw geïnstalleerd? Homey of de bridge ??