Ubiquiti Unifi en credentials

Ik zag een app voor een Unifi omgeving icm aanwezigheid:
Ubiquiti UniFi

Deze wil ik verbinden en hiervoor moet ik mn credentials invoeren van mijn controller.
Echter…hij verbind niet. Iemand enig idee wat ik moet invullen?
Uiteraard mijn eigen credentials, sitenaam (default) … maar ook een poortnummer.
Hoe weet ik welke dat is, ik kan dat niet vinden in mn Cloudkey controller instellingen.

Wie kan me verder helpen?

Volgens mij moet het poort 8080 of 8443 zijn. Ik denk de laatste. Succes!

Zover ik weet is het standaard 8443, tenzij…

Okay…maar wat zou ik moeten invullen bij ‘Host’ en bij ‘Site’ ? Dit staat standaard op respectievelijk ‘unifi’ en
‘Default’ . Als ik dit laat staan, mijn login van m’n CloudKey invoer, werkt het niet. Met beide poorten niet (8080 / 8443). Suggesties?

Bij Host moet het ip adres van je cloudkey komen te staan.
Dan zou hij moeten werken.


See my settings

Ik gebruik poort 8443

Thanks guys!
Verbonden (poort 8443). Nu eens kijken wat ik met deze app kan…Als jullie je opzet, flows of ideeën willen delen, graag!

Ik gebruik de app voor het schakelen tussen thuis en weg. En daarmee schakelt het alarm aan en uit.
Werkt goed alleen na de laatste update van homey werkt de flow voor het markeren van slapen/wakker niet meer. Hier gebruikte ik mijn acces point in de slaapkamer voor. (Mijn mobiel zwerft naar AP slaapkamer)
Maar misschien met de volgende update van UniFi wel weer.

Heb jij hier een stabiele ervaring mee? Bij mij heeft Ubiquiti een vertraging van ca 5 a 10 min met het verbreken van de verbinding… En soms tussendoor een tel de verbinding kwijt…

Inderdaad wel wat vertraging met het verbreken van de verbinding.
En sinds de laatste update ook last dat de verbinding tijdens het roamen verbroken wordt. Ik een timer ertussen gebouwd zodat hij het alarm niet heel de tijd aan/uit schakelt.

Je stelde de vraag of er een opzet of een flow beschikbaar is; heb je die inmiddels ontvangen? Ik ben namelijk hier ook mee aan de slag en heb de verbinding afgelopen zondag werkend. nu nog een flow mbt de aanwezigheid…

Hi John,

Helaas geen enkele flow of iets mogen vernemen.

Heb het wel kunnen koppelen en 1 flow gemaakt die prima werkt, die kan ik met je delen. Kijk maar of hij toepasbaar is voor jouw situatie. Leuk als je jouw idee/ flow replied!

Dennis,

deze is idd grappig! Ik ben aan het proberen een flow te maken voor aanwezigheid dmv het IP-adres van mobile telefoon. Heb nu inmiddels het netwerk gereed en Ubiquiti is gekoppeld aan Homey. Nu nog de flows!!!

1 Like

Ik heb vandaag een RaspberryPi ingericht met de Unifi Controller software erop. Via een webbrowser kan ik daar zonder problemen op inloggen en ook met de Ubiquiti Unifi Android app.
Nu heb ik de Unifi app toegevoegd aan de Homey app op mijn Android telefoon en heb ik mijn gegevens ingevuld zoals in je screenshot hierboven.
Ik heb het lokale ip-adres van de Raspberry Pi ingevuld evenals de accountgegevens van de administrator account van de Unifi controller. ‘Site’ heb ik op ‘default’ laten staan.

In de log van de app krijg ik steeds de volgende foutmelding te zien: ‘Error: Unexpected server response: 401’ en daarna ‘Updating status to Disconnected’.

De gegevens zijn hetzelfde als die ik gebruikt heb voor de Android app van Ubiquiti en die werkt wel.
Voor de zekerheid heb ik ook nog een aparte admin account aangemaakt met alleen leesrechten, maar ook daarbij krijg ik dezelfde foutmelding.

Wat zie ik over het hoofd?

Hoi, ik loop tegen dezelfde problemen aan. Heb jij hier al een reactie op gekregen?

Nee, helaas geen reactie meer gehad :pensive:

Hoi Henry, ik durf het niet te zeggen en daarom geen reactie van mijn kant. Ben er niet zo kundig in.
De foutmelding is hetzelfde als die ik destijds had. Dit kwam, omdat ik een verkeerd poortnummer gebruikte.
Nu ben ik zelf, naast Homey, ook aan het stoeien geslagen met Home Assistant op een Pi4. Als ik die wil benaderen, moet ik een bepaald poortnummer hanteren, jij wellicht ook. Dus wellicht is het niet poort 8443, maar het poortnummer van je Pi. Ofzo.
Zo niet…dan weet ik het helaas niet. Je zou dan nog andere fora kunnen gebruiken, zoals de Homey Facebook groep, of de Raspberry Pi groep?

Dank je voor de tip. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over die poort.
Maar als ik er met mijn webbrowser naar toe ga, moet ik ook poort 8443 gebruiken, dus het zou wel raar zijn als dat het is.

Inderdaad erg vreemd…en het ip adres is wel static?
Heb geen idee helaas…