Ubiquiti UniFi Protect (Dutch)

nvm, nog een keer geprobeerd en werkt nu goed zowel met push notification als met soundboard al chime.
Dank voor het voorbeeld.

1 Like

Dank voor het bericht, toch krijg ik steeds de melding status code: 405 bij configureren app, wat doe ik fout?

Even checken, werkt de UniFi protect app bij jullie nog naar behoren?
Bij mij in januari nog wel, maar daarna spontaan gestopt. Als ik in de configuratie de settings wil toepassen krijg ik een 401 foutmelding op de API aanmelding.

Nevermind, it is fixed now. Apparently the port was changed.

1 Like

Ik gebruik de Dream machine Pro in combinatie met de Protect UNVR, Dus niet de protect van dreammachine zelf . Heeft iemand hier al ervaring mee ???

mvg Ruud

Ik zou het gewoon proberen, draait waarschijnlijk ook UnifiOS?

Hoi het is gelukt in plaats van de cloudkey-ipadress adress van de protect UNVR en standaard port 443.
Blij !!!

Net de Unifi Protect app van Flows voorzien en het werkt prima!!!
Vraag me alleen af de optie " maak een moment opname" wordt er gevraagd om breedte in pixels.
Wat vul ik daar in?

mvg Ruud
ps en nu maar wachten op de protect deurbel

Heeft iemand dit al werkend gekregen met een UMD Pro SE?

Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt? Ik kan de deurbel niet toevoegen. Nb: nu nog homey 1. edition,

Hoi @RT1981 de deurbel staat onder Camera’s.

Bedankt!

Ik krijg nu de melding dat ik eerst de cloud key moet instellen, echter, werk met een dreammachine pro. Heb teruggekeken in de topic maar kan hier niets over terug vinden. :slight_smile:

De cloudkey en dreammachine zouden de zelfde manier van inloggen moeten hebben. Kom je er niet uit stuur mij even een DM.

Zit nog niet op dat trust level (misschien na dit bericht wel :slight_smile: ), kom er nog niet uit. Wellicht is email een optie?

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik ook de unifi protect draaien op mijn homey. Ik heb een cloud key gen2 pro en een deurbell g4. Als ik met mijn eigen unifi account (zelfde als waar ik ook de normale app van unifi mee gebruik) de protect app instell krijg ik netjes verbinding en krijg ik notifacties als de deurbell ingedrukt wordt. Dit is alleen van korte duur, meestal na 1 a 2 dagen dan stoppen de notificaties ( snapshots van de deurbel komen nog wel binnen).

Ik heb geprobeerde een lokale user aan te maken in unifi, specifiek voor homey, als ik deze configureer zegt hij ook dat hij verbonden is, en werken snapshots op de camera. Maar ik krijg geen meldingen als de deurbell is ingedrukt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt!

1 Like

Hi Sorry to hijack the thread in the wrong language. Is anyone running the homey integration with Unifi OS 2.X or 3.X?

The official OS release for my UDM Pro is only on 1.X still - I am thinking on upgrading to RC but do not want to lose homey-support…

Goedenavond,

Ik heb een G4 deurbel en het valt mij op dat de snapshots via de protect app in homey van mindere kwaliteit zijn als dat je van deze camera zou verwachten. Ik heb sinds kort een homey 2023 dus weet niet of het daar wat mee te maken heeft. Als ik via de snapshot url van de camera een snapshot maak via mn pc is de resolutie/kwaliteit veel beter. Alle settings van de camera staan op Max.
Iemand enig idee of en hoe dit in te stellen is?

Ik zit mij te oriënteren op de G4 deurbel. Is deze ook in via Homey > Unifi protect app in HomeKit te integreren?
En HKSV?

Is het eigenlijk mogelijk een camera te disabelen, dat die ook geen live view heeft? Nu kunnen we enkel aan of uit zetten? Een tussenweg is met een slimme stekker en die uitschakelen, maar via de app zou wel properder zijn natuurlijk :slight_smile: