Homey Community Forum

Uitleg instellingen PIR

IGoedenavond.
Ik probeer mijn PIR’s (NEO) goed in te stellen.
Met name de blinde tijd en de bewegingsdetectie aan is mij niet geheel duidelijk.
Bij blinde tijd (bij mij 4 seconden) begrijp ik dat de sensor 4 sec geen nieuwe beweging detecteert.
Bij “bewegingsdetectie aan tijd” is het de tijd dat de sensor aanblijft, toch.? en ook geen nieuwe beweging detecteerd?

Als ik in een flow “De bewegsmelder gaat aan” selecteer.
Waneer wordt de flow dan geactiveerd? Na de blinde tijd? of na de bewegingsdetectie aan tijd?
Het gebeurd namelijk wel is dat het licht uit gaat terwijl er toch iemand beweegt?

Je flow start als er beweging word gezien. Heeft niks te maken met blinde tijd (hier reageert die dus niet op beweging, vandaar blind)

Bewegingdetectie tijd aan, is inderdaad de tijd dat het alarm aaan blijft.

Ik zou eens naar je flows kijken. Zandloper laten starten als Bewegingdetectie UIT gaat en niet als beweging aan gaat

Dat begrijp ik.
Maar als het licht al aan is en de flow dan opnieuw getriggered wordt door de PIR. Waneer gebeurd dat?

Je flow kaartjes zeggen het eigenlijk gewoon.

“Bewegings melder gaat aan” of “bewegings melder gaat uit

Dus je instelling van de neo heeft geen invloed hier op want hij is al aan.

Dank je voor het antwoord.
Dat betwijfel ik
Mijn gevoel zegt dat als de sensor aan gaat pas weer opnieuw aan gaat na de blinde tijd of bewegingstijd aan tijd.
Blinde tijd zegt volgens mij dat de sensor geen beweging meer ziet in die periode en de sensor dus ff niet aan gaat.

Ik heb alle soorten flows geprobeerd zoals jij beschrijft. timer stop zetten bij hudetectie aan, omdraaien bij detectie uit, etc.

Echter nooit dat er geen situatie is dat het licht niet uitgaat terwijl er iemand beweegt.

Dat zeg ik dus

Thanks.

Blind time is dat de sensor geen nieuwe bewegingen registreerd.
Aan tijd is de tijd dat de sensor uit gaat nadat er in die bepaalde aan tijd geen nieuwe beweging is geregistreerd.
Dus een blind time van 4 seconde wil zeggen dat , nadat er beweging is geregistreerd, hij dat de volgende 4 seconde niet doet.
Mocht je de aan tijd op 30 seconde hebben staan dan wil dat zeggen dat de sensor “uit” gaat 30 seconde na de laatste geregistreerde beweging.

Dank je voor de duidelijke uitleg.
Gaat een sensor pas weer opnieuw aan als hij eerst uit is geweest?
Of geeft hij een nieuwe aan trigger al staat de sensor al aan?
In het laatste geval is voor mij de blinde tijd alleen bekangrijk

Na die 4 seconde, en beweging geregistreerd houd hij de sensor aan. Dus vanaf dat moment gaan de 30 seconde weer opnieuw in. Het is dus belangrijk om een flow te maken wanner de sensor aan gaat EN een flow wanneer de sensor uit gaat.

Dank je het is mij helemaal duidelijk nu

Heb een paar neocool power plugs hoe kan ik een melding krijgen als bv de stekker eruit is van een powerplug /zwave verbinding weg? Bij domoticz werd die dan rood. op dashboard…(sorry net naar homey overgestapt)