Update 5.0.0-rc.34

Ah, da’s een ander verhaal.
Discussie gesloten, laten we vooral weer on-topic gaan.
(al was het dat wel aardig, aangaande de kaku problemen).

1 Like

Kun je niet als test terug naar 4.2.0? Als het dan weer werkt weet je toch 100% dat het aan V5 ligt? En moet homey er asap naar kijken voordat V5 uit experimental is.

Ja, dat zou kunnen @rvdeijk, maar sindsdien alweer wat flows aangepast, Tado erbij geinstalleerd, etc. Dus daarom doe ik dat liever niet.
Gaat bij mij om 2x een dimmer plug (en soms een afstandsbediening) en die kan ik ook met een gewone kaku afstandsbediening gebruiken uiteraard. Dus het probleem is niet al te groot.
Mss ook wel mooie gelegenheid om van kaku af te stappen (voor alle andere devices al gedaan, maar nog geen mooie vervanging voor de kaku dimmer plugs gevonden).
Mss es een oude smart plig behuizing ombouwen met een shelly dimmer er in of zo.

Maar hoop dat Athom het alsnog even oppakt. De kaku dimmer plugs werkten voorheen perfect, dus dan kunnen ze gewoon blijven zoals het is.

Daarom hoop ik ook dat iedereen met kaku problemen ze meldt bij Athom. :slight_smile:
Anders zal het probleem idd nooit duidelijk worden.

Ik zit nog op 4.2.0 en heb ook nog wat KaKu spullen: 3x acm-1000, acdb-7000b, awmr-210.
Werken alle prima. Maar wil niet naar experimental gaan om het te testen.

Die heb ik helaas niet, kun kan je daar geen advies over geven…:confused:

Ik heb ook af en toe dat KAKU signalen ontvangen af en toe “stopt”. Een PTP helpt bij bij, dan gaat het weer een hele tijd goed. Maar ik denk niet dat het een V5 firmware probleem is, met V4 had ik het ook.Gelukkig niet vaak. Maar als met veel problemen die sommige hebben en anderen niet, mogelijk is dat weer een ander probleem. Er zijn wel meer mensen met ontvangproblemen, ook met V4 firmware, die niet oplossen met een PTP.

Zit je ondertussen op rc38 neem ik aan? Daar heb ik nog steeds dezelfde problemen.

Athom geeft aan dat ze hier geen klachten over ontvangen en er daardoor niets op de roadmap staat hierover.

Zou je daarom een support ticket willen aanmaken? Als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk… :slight_smile:https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Hier al lange tijd problemen met kaku. Heeft tijden goed gefunctioneerd, na een update van de app kreeg ik problemen. De lamp kwam vaak in de dim- fel loop. Dat kreeg ik voorheen nooit voor elkaar. Dat had ik bij 2 lampen. Daarvoor issue ingediend bij Athom. Heel veel uitgesloten, geen oorzaak kunnen vinden. Dat was ongeveer een jaar geleden.

Sinds vorige week ineens problemen met 2 andere kaku lampen die al sinds de kickstart goed functioneren. Deze lampen gaan ook in de loop modus. Mijn verwachting is dat Athom kaku geen prioriteit geeft. Daarom zal ik de lampen gaan vervangen voor een ander protocol.

Zou je mss toch eem support ticket willen aanmaken bin Athom dan? Zou je de andere gebruikers wel enorm mee helpen. Als Athom inderdaad geen meldingen binnen krijgt zullen ze het ook nooit prioriteit geven nl…
Ik zou je dankbaar zijn!

https://support.athom.com/hc/nl/requests/new