Update Homey --> IP Camera (Ring Deurbel)

Heb eigenlijk niks veranderd.
Deze flows enige maanden geleden aangemaakt, en tot op heden werkt het prima.
Zonder enig aanpassing tussendoor gemaakt te hebben.

Las inderdaad dat meerdere nu aangegeven dat Ring niet meer werkt in Homey door deze aanpassing.
Geen last van momenteel.

Ik had de app er afgemikt ivm dit probleem en las dat het weer zou moeten werken. Toen las ik jouw snapshot draadje en kreeg ik weer hoop.
De app er net opgezet en bij configureren staat dat je de tweetraps verificatie uit moet zetten anders werkt het niet.
Die heb ik nu uit staan. Heb jij die ook uit staan ?

Het lukt me helaas niet om in te loggen in de app…

App reageert niet na invoeren gegevens

Snap niet dat je enthausiast bent over Ring, ik had er veeeeel meer van verwacht. Wat een balle-ding! Recensies van Ring gebruikers zeggen dat de Eken v7 een veel mooier en duidelijker beeld heeft. En gratis cloudopslag. Plus ik heb erg weinig vertrouwen in mijn prive-gegevens bij Ring. Het gonst van geruchten over gehackte accounts en dat geklungel wat ze nu weer hebben met 2fa. Ik ben er wel klaar mee. Zal hier laten weten hoe de eken bevalt als ik m heb

Off Topic:

Zoals gezegd iedereen zijn ding Jeroen.
Zo is de ene wild van VW, en de ander van Mercedes.
Zo ben ik erg te vrede over onze Ring Pro, heb deze nu al een dik anderhalf jaar.

Ik kan niet anders oordelen dat het beeld en geluid subliem is van onze Ring Pro.
De ene is blij met de Eken v7. Prima toch? Ik met Ring. Hoop dat de Eken jou ook gaat bevallen, maar zo is over elk apparaat wel wat te vinden op het internet, zo zijn er ook genoeg slechte reviews te lezen over Eken deurbellen, het is net wat je zelf ervaart.
En qua cloud, tja, ik zelf ga niet lopen zeuren over een paar euro per maand.

En over de prive gegevens gesproken… laten we daar maar niet over uitweiden want dan kan je letterlijk geheel internet de deur uit doen :wink: :wink: :wink:

Maar nu weer On Topic!

2 Likes

Eigenlijk gewoon heel erg benieuwd hoe hij bevalt :slight_smile:

Edit: wat verder gezocht en heb in een ander topic kunnen vinden dat het helaas niet gelukt is.

Wat ik graag zou willen weten is of de Ring 3 /3plus goed samen werkt met homey en dus betrouwbaar is.

De ring 1 is dat bij mij niet. Soms doet een flow het wel, maar ook vaak niet.
Snapshot ophalen lukt soms wel soms niet. Het is gewoon niet betrouwbaar.
Ik heb alles al gedaan om betrouwbaarheid omhoog te krijgen, maar dit lukt niet.
(ip vast zetten, app opnieuw instaleren etc) (de app van ring werkt wel naar behoren)

Als ik nu een ring 3 aanschaf zijn deze problemen dan over?

Nee, zeer waarschijnlijk niet. De ring api is niet open en lastig aan te passen, schijnt ook wel is te veranderen. Daarnaast beschikt de dev van de app niet meer over een ring en zal dus waarschijnlijk niet meer actief devices toevoegen. Mijn pro werkt erg betrouwbaar, maar dat was je vraag niet :joy:. Als je dus bereid bent om een ring 3 te kopen zou ik eens kijken naar een ander merk.

2 Likes