Update KlikaanKlikuit

Helaas helpt 7.1.1 niet voor de oude generatie, zoals door YCT-100 bediende apparaten. Zou dramatisch zijn als ondersteuning daarvan stopt, net als andere poster hier ook aardig wat van ingebouwd door de jaren. App gaf wel ‘dit apparaat wordt binnenkort niet meer ondersteund’, maar echt heel onlogisch. Moet ik dan een soort bridge gaan maken? Ik heb nog ergens JeeLab printje liggen met 433MHz dat KaKu kon bedienen…

1 Like

Zo is het inderdaad wel op te lossen, maar ik wil juist de rolluiken kunnen stoppen…

Heb je het gemeld?
Ik kreeg bij de vraag waar de laatste update voor was, het antwoord dat deze niet voor de asun-650 was.

Bij mij na update problemen met mijn ACDB-7000C deurbel, word nog wel herkend, maar geeft geen signaal meer door.
Meer mensen met dit probleem?

1 Like

Heb meer kaku asun 650 rolluik bediening die na de update nog maar met stapjes te bedienen is. Naar beneden drukken gaat hij iedere keer 5 cm naar beneden. Werkt totaal niet goed meer.

Ik heb het niet gemeld, zoals andere het omschrijven gaan er diverse oude apparaten uit de App.
Wordt een doodsteek voor KIKA apparaten binnen Homey, ben zelf al aan het kijken naar een ander merk voor vervanging.

KiKa!

Moet uiteraard KlikAanKlikUit KAKU zijn.

1 Like

Ja hier ook problemen met deurbel, ik stop even met zoeken, herstarten etc. nu ik weet dat het waarschijnlijk aan de update ligt.

Handig dat ik dit toevallig lees. Ook bij mij heel wat zaken die niet meer, of half werken.
Was nog niet zeker dat het aan de update lag, want sinds er de vorige keer al problemen waren heb ik voor alles ondertussen ook al een alternatief gemaakt (automatisch rolluiken op en en dicht via homey, en via homewizard)
Ik ga die update dus ook uit zetten. De enige update functie die handig zou zijn: alles overnemen van instellingen die nu in mijn homewizard zitten :slight_smile:

Met mijn ACM-LV10 lijkt het alleen fout te gaan als het device via een flow wordt aangestuurd (fluctueert dan opeens herhaaldelijk van 0-100%). Handmatig aanpassen van dimlevel etc. vanuit de app lijkt wel normaal te werken.

Ondertussen al een aantal diags logs opgestuurd. Hopelijk wordt het snel opgelost, want een revert naar een eerdere versie waren ze niet meer van plan begreep ik.

Asus 650 ook hier op en neer

Ik heb afgelopen week de verzekering gehad van de helpdesk dat alle oude KaKu ondersteund blijft.

Backup terugzetten van voor de update en direct de app van automatisch afhalen ik heb ook alle apps van automatisch afgehaald want dit zal je maar gebeuren tijdens de vakantie en eerst een backup maken en dan updaten kun je altijd terug

Gaat niet werken, bij backups worden apps niet daadwerkelijk gebackupped maar alleen een notitie welke apps je geïnstalleerd hebt. Bij een restore wordt altijd de laatste (stabiele) versie van de app teruggezet.

Oudere versie via cli installeren dan maar😏

Alleen even de code van die oudere versie vinden dan.

Voor de liefhebbers heb ik hem.

Misschien kan je hem via Wetransfer (of zo) delen en hier de link postten @Peter_de_Vos?

Vraag mij of of dat met een gratis account gaat. Volgens mij kun je hier alleen mee versturen en ontvangen. Ik heb hier trouwens versie 4.3.1 liggen van februari 2021. Degene die hem hebben willen kunnen een pm sturen.

Maar we kunnen het proberen:

Geldig tot 21-6-2021

2 Likes

Volgens mij gaaf dat gewoon hoor, en kan iedereen met de link hem downloaden. Meerdere keren dus.
Thx!

1 Like