Update naar 5.0.1 ondersteunt oude kaku switches niet meer

Er bestaan al twee kaku apps. Één voor het 433 Mhz spul, en één voor het Zigbee spul. Dus een derde moet natuurlijk ook niet zo’n probleem zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de Homey software in elkaar steekt. Als het verder geen probleem is om het oude spul te blijven ondersteunen zitten wij nu een oplossing te verzinnen voor een probleem dat er niet is. (melding was een bug in de update?) Maar kan mij ook zo voorstellen dat je niet te veel apparaten in één app wil ondersteunen omwille van de systeem belasting.

App wordt niet geüpdatet bij het installeren vanuit de store. Geen blauwe ring. Hier blijft het bij…

Vandaag een mail gekregen van Athom.
Er is net weer een update uitgekomen om te proberen of alles werkt van KAKU. Versie 7.0
Als het niet werkt kan je weer terug naar de huidige versie. 6.0
Maar als ik het goed zie ontbreken er 5 apparaten in versie 7.0 ten opzichte van versie 6.0 Dus eerst goed kijken of de apparaten die je gebruikt nog wel ondersteund worden.

Zojuist getest, helaas werkt het bij mij niet naar behoren.

Bediening stopcontact schakelaar PA3-1000R geeft een “Invalid Address: 0000” melding. (1e generatie op A1 & A2)

Geen reactie op bediening deurbel drukknop ACDB-8000A (geïnstalleerd als ACBD-7000A)

Stopcontact schakelaar ACC-2300 werkt daar in tegen wel naar behoren.

Ook hier op v7 nog niet lekker met de ACM-LV1 10V dimmer aan de ventilatie. Nog steeds elke paar minuten spontaan naar 100% en weer terug.

@JeeHaa @Johan_Bruyn Als je een mail hebt gehad kan je antwoorden via de link in de mail met wat er niet werkt.
Mail naar support@athom.com

Yup, had ik ook gedaan. Valt een beetje tegen dat dit zomaar op zo’n vage manier stuk gaat vanuit een probleemloze situatie…

Bij mij werkte alle wandzenders niet meer, of maar heel sporadisch. Homey zag ze niet, ook na een reboot. Als het werkte kon het zomaar 20 sec duren. En na opnieuw inleren werkte het ook niet. Ook aan support gemeld. Na oude terug werkte het weer (behalve de opnieuw ingeleerde).

Dat was inderdaad de vraag. En ook gedaan. Maar wellicht ook handig om hier te delen voor mensen met de zelfde spulletjes.

Hallo Jeehaa,

toevallig kwam ik op dit topic terecht en las je probleem.
Aangezien ik dit ook heb meegemaakt, wou ik dit even delen.

Weet niet of je er nog steeds last van hebt, maar bij mij kwam het erdoor dat er een code uit de lucht was meegenomen van de buren (of een ander apparaat).

De oplossing was voor mij (gebruik deze 10V dimmer ook als aansturing voor de mechanische ventilatiebox) alle codes wissen en een nieuwe random code laten genereren door Homey.
Daarna met die code/knop je (0-10Vdimmer) inleren. Daarna is het bij mij nooit meer voorgekomen.

Had hier namelijk ook regelmatig dat de box of helemaal op 100% ging draaien of helemaal uit 0% .

Na deze ontdekking kwam ik er overigens ook achter dat er iets in de buurt soms wel tot meer dan 100x per dag de handmatige code uitstuurt van A1 (waar ik toen nog de box op had in geleerd).

Dus misschien dat er bij jou in de buurt ook wel signalen worden opgevangen op die manier.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet,
Wibo

Dank voor de info! Bij mij is het volgens mij gewoon een bug in de beta versies van de Kaku App, aangezien het steeds weer 100% normaal werkt als ik de oude App versie neem. Bij de beta 7 van ca. 2 weken terug had ik de hoop dat het opgelost zou zijn, maar helaas… ben weer terug naar v6.

Als je dat op die manier vastgesteld hebt, kan het inderdaad een bug zijn.

Had even gekeken welke versie ik gebruik, maar zit hier ook (weer) op versie 6.
Dit had er ook mee te maken dat bepaalde apparaten niet meer aangestuurd konden worden (handmatige code).

Via Athom had ik als reactie gekregen dat ze daar nog aan werkten en er meer waren die dat graag hadden gezien, dat die weer werkten.

Wat ik hier wel zag (in het apparaat de 0-10v dimmer) in de logging, dat wanneer je hem uitschakeld, hij daarna meteen ook weer ingeschakeld word.

Schijnbaar gaat daar iets mis bij jou kastje vermoed ik icm versie 7.

Hopelijk wordt het een keer opgelost.

Het is weer zover. De Asun 500 apparatuur is weer gestopt sinds de laatste update. Kan dit opgelost worden?

De laatste update van de app was 15 maart, versie 7.3.2.
Of bedoel je een andere update?

De Homey update naar 10.0.2 van vanochtend heeft alle Asuns hier weer om zeep geholpen helaas.

Hmmm het lijkt je eerder te zijn overkomen, mag ik vragen waarom je dan update, of waarom auto-update nog steeds aanstaat? Die had ik al vrij snel uitgezet, ook voor bepaalde apps vanwege dit soort geintjes.

Deze heb je niet nodig neem ik aan:

Wat KaKu zelf betreft: Homey gewoon even opnieuw starten na de update, en als je een A.B. of wandschakelaar hebt, welke al met Homey is gepaired, deze een aantal keren indrukken.
Hoop dat dit helpt.

Gisteren de boel opnieuw opgestart maar dat hielp niet. Nu doet hij het opeens weer. Vreemd…