Homey Community Forum

Update naar 5.00 geen Gledopto meer aanwezig Is er een alternatief?

Sinds de update naar 5.00 zijn al mijn Gledopto controllers GL-C-008 niet meer toe te voegen.
Heeft iemand een alternatief gevonden om het controller blokje te vervangen van een ander merk.
En dan wel weer toe te voegen als device aan Homey.

Test version for v5.0.0

Deze versie heb ik geinstalleerd …Maar de controllers worden niet toegevoegd. Krijg steeds de melding… Het duurt te lang … kan geen divece vinden.

@MarcoRuiter

Kun je hem niet toevoegen aan een Philips Hue bridge en dan de Hue app gebruiken? Heb ik in ieder geval wel gedaan met mijn gledopto controller en werkt prima.

Zolang je een V2 bridge hebt, werkte uitstekend met v1 bridge totdat athom er de brui aan gaf :confounded:
Maar meer on topic, het is mij wel gelukt deze te pairen, maar alleen rgb werkt naar behoren.
Zie Gledopto - #53 by Kevin

Wij hadden de app al geinstalleerd maar nu kunnen we onze ledstrips niet meer bedienen. Wanneer is de app weer beschikbaar? (staat nu al geruime tijd een melding dat hij geupdate moet worden).

Inmiddels via een recentie aan de ontwikkelaar om een oplossing gevraagd, krijg je als antwoord ‘er is een oplossing maar niet voor mensen die 1 ster geven’ . Op het moment dat wij daarop reageren met ‘Beste ontwikkelaar, jammer dat u geen serieuze oplossing wilt geven. Wij zoeken wel een andere app’. Krijgen we het antwoord 'Graag en snel als het kan . 1 sterretjes kunnen me niet snel genoeg uit het oog zijn :wave::wave::wave::wave::wave::wave: Zoek maar een andere debiel :ok_hand: '.

Erg jammer dit … :hushed:

Ik denk dat wij maar andere hardware en app gaan zoeken. Tenzij iemand een goede tip heeft.

Ik ben heel benieuwd of er WEL iemand is die na de update naar 5.00 de gledopto controllers wel heeft kunnen toevoegen. Ik heb alles geprobeerd, Zigbee herstart en alles van zigbee weer opnieuw toegevoegd… Mar de gledopto controllers voor mijn ledstrips Blijven roepen…Het duurt te lang , geen apparaten gevonden. Dit gebeurt zowel in de orginele app als in de experimentele app van Marco Ruiter.
Heel jammer . Ik hoop dat Marco dit leest en een reactie kan geven of de app nog goed komt of Homey moet gaan zeggen dat Gledopto niet meer te koppelen is aan Homey ??
afwachten dus…

1 Like